Chiński gigant w br. sfinalizował zakup większości udziałów w Sharpie kosztem 3,5 mld dol. W Polsce nie zmieni się jednak strategia firmy – według przedstawicieli lokalnego oddziału. Spółka nadal koncentruje się w 100 proc. na sprzedaży B2B, głównie rozwiązaniach druku i wyświetlaczach profesjonalnych.

W Polsce Sharp nadal prowadzi zarówno sprzedaż pośrednią (poprzez partnerów) jak i bezpośrednią do klientów końcowych. Większość przychodów w ujęciu wartościowym realizowana jest poprzez dealerów. Przy wyborze metody sprzedaży najważniejsza jest regionalizacja – jeśli w danym regionie firma nie ma partnera, realizuje wdrożenia własnymi siłami (i ewentualnie klienta). Nie zależy to od wielkości projektu.

Mimo zmiany głównego udziałowca Sharp pozostanie operacyjnie niezależny. Zakup przez Foxconna ma oznaczać dla firmy istotne korzyści: zwiększą się zwłaszcza możliwości finansowe spółki dzięki funduszom na inwestycje.

Foxconn zainwestuje m.in. ponad 310 mln euro w biznesowe rozwiązania druku oraz systemy wizyjne, natomiast 63 mln euro zostanie przeznaczonych na rozwiązania energetyczne (fotowoltaikę).

Ponadto Sharp będzie mógł korzystać z bazy produkcyjnej i logistycznej chińskiego giganta, co powinno przyczynić się do spadku kosztów wytwarzania i dostarczania na rynek produktów oraz przyspieszenia wprowadzania innowacji. Podkreślano potencjał finansowy Foxconna – jego przychody wyniosły w ub.r. 132,54 mld dol., zysk netto 4,1 mld dol.

Sposób na przestoje

Sharp zaprezentował wyniki badania, które pokazuje, ile czasu pracy Polacy marnują przy korzystaniu z dokumentów i druku.

Mianowicie wyszukiwanie dokumentów na serwerze zajmuje średnio 12 min. dziennie. Podobna jest średnia europejska. Dodatkowo polscy użytkownicy czekają ponad 5 min. na nagrzanie drukarki i blisko 10 min. na wydruki. W sumie dzienne pracownik marnuje na powyższe czynności ponad 36 min., czyli 19 dni w roku. Tylko 27 proc. pytanych uważa, że ich biuro nie jest wyposażone w nowoczesne technologie, a prawie 13 proc. przyznała, że przestałaby szukać innej pracy ze względu na przestarzałe technologie.

Seria nowych urządzeń Sharpa – CR4 – ma zmniejszać problemy związane z przestojami. Jaki zapewniano, spełnia potrzeby 4 grup: użytkowników (łatwa obsługa, personalizacja, jednolity interfejs), managera procesów biznesowych (mobilność, chmura/usługi, łatwa integracja), działu IT (łatwe zarządzanie, bezpieczeństwo, personalizacja i integracja) oraz dealera (profitowość, nowe możliwości biznesowe, siła marki).

Maszyny MX-4070 zostały wyposażone w czujnik ruchu, co skraca czas gotowości maszyny do pracy. Użytkownik nie może wymienić kasety z tonerem, póki nie zostanie on całkowicie zużyty (wcześniejszej wymiany może dokonać administrator z odpowiednimi uprawnieniami). 

W nowej serii przyspieszono skanowanie – nawet do 200 obrazów na minutę. W MX-4070 jest już OCR w cenie urządzenia. Wyświetlacz pozwala na zarządzanie drukiem. Można np. edytować strony, które mają być wydrukowane, zmienić kolejność, skasować. Oprogramowanie pozwala zeskanować wizytówkę do kontaktów w programie pocztowym – dane wpadają automatycznie do odpowiednich rubryk.