W marcu br. Media Expert wydał na reklamę trochę ponad 30 mln zł, a RTV Euro AGD – ok. 20 mln zł – według ustaleń Instytutu Monitorowania Mediów. To znacznie wyższe kwoty, niż w lutym br. – Media Expert wydał ok. 26 mln zł, a RTV Euro AGD – blisko 15 mln zł. Natomiast Media Markt – ok. 14 mln zł – według danych Instytutu Monitorowania Mediów.

Dane obejmują prasę, radio i telewizję (bez reklamy internetowej). Wydatki są podawane według oficjalnych cenników netto mediów (nie uwzględniają rabatów).

Wzrost wydatków sieci handlowych różnych branż w minionym miesiącu dotyczy nie tylko elektroniki. W ocenie przedstawicielki IMM dla newseria.pl jest związany z wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele, który zaczął obowiązywać od marca. W sumie wydatki branży handlowej na reklamę prasie, radio i telewizji w jeden miesiąc poszły w górę o ok. 100 mln zł (ponad 30 proc.).

Jednak w styczniu br. sieci z elektroniką również sporo zainwestowały w reklamy – według IMM jak zwykle najwięcej wydał Media Expert – ponad 32 mln zł, natomiast RTV Euro AGD – ok. 18 mln zł, a Media Markt – ponad 15 mln zł.