W I kw. 2019 r. detaliści handlujący elektroniką przeznaczyli na reklamy w tradycyjnych mediach 282,3 mln zł (według stawek cennikowych). To rekord w całej branży handlowej (31 proc. nakładów całego sektora) – informuje Instytut Monitorowania Mediów. Wydatki sieci Media Expert przekroczyły 100 mln zł i to nie licząc wydatków w Internecie. Dane obejmują reklamy w prasie, radiu i telewizji.

Nakłady sieci z elektroniką na reklamę w tradycyjnych mediach w I kw. 2019 r.*

1. Media Expert  – 107,5 mln zł
2. Media Markt  – 74 mln zł
3. RTV Euro AGD  – 63,1 mln zł
4. Neonet  – 30,3 mln zł
5. Komputronik – 5,9 mln zł

*Stawki cennikowe, nie uwzględniają rabatów

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

W branży telekomunikacyjnej przeważały reklamy sieci komórkowych (25 proc.) i oferty łączonej operatorów (TV, internet, telefon – 22 proc.). W I kw. 2019 r. na promocję w tradycyjnych mediach najwięcej wydał Plus (83 mln zł), wyprzedzając Orange, Play, T-Mobile i UPC.