Sieci z elektroniką wydały 280 mln zł na reklamy
Media Expert w I kw. 2019 r. przeznaczył na reklamy ponad 100 mln zł. Inne sieci również nie szczędzą środków na promocję.
W I kw. 2019 r. detaliści handlujący elektroniką przeznaczyli na reklamy w tradycyjnych mediach 282,3 mln zł (według stawek cennikowych). To rekord w całej branży handlowej (31 proc. nakładów całego sektora) – informuje Instytut Monitorowania Mediów. Wydatki sieci Media Expert przekroczyły 100 mln zł i to nie licząc wydatków w Internecie. Dane obejmują reklamy w prasie, radiu i telewizji.
Nakłady sieci z elektroniką na reklamę w tradycyjnych mediach w I kw. 2019 r.*
1. Media Expert – 107,5 mln zł
2. Media Markt – 74 mln zł
3. RTV Euro AGD – 63,1 mln zł
4. Neonet – 30,3 mln zł
5. Komputronik – 5,9 mln zł
*Stawki cennikowe, nie uwzględniają rabatów
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
W branży telekomunikacyjnej przeważały reklamy sieci komórkowych (25 proc.) i oferty łączonej operatorów (TV, internet, telefon – 22 proc.). W I kw. 2019 r. na promocję w tradycyjnych mediach najwięcej wydał Plus (83 mln zł), wyprzedzając Orange, Play, T-Mobile i UPC.
Podobne aktualności
Komputronik tworzy podatkową grupę kapitałową
Ułatwi i zoptymalizuje rozliczenia podatkowe - przewiduje spółka.