Grupa Simple w I poł. 2019 r. osiągnęła 918 tys. zł zysku netto, czyli o 133 proc. więcej ub.r., przy przychodach wielkości 20,52 mln zł (+1,7 proc.).

Zysk brutto na sprzedaży spadł o 26,6 proc., do 6,38 mln zł, z uwagi na wyższe koszty własne sprzedaży (31 proc. marży wobec 43 proc. w poprzednim roku), jednak ponad dwukrotnie niższe koszty sprzedaży przyczyniły się do dużej poprawy rentowności.

Zarząd wyjaśnia w sprawozdaniu finansowym, że wzrost kosztu własnego sprzedaży, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów sprzedaży jest wynikiem zmian organizacyjnych, wprowadzonych 1 stycznia br. Połączono dwa działy w jeden. Koszty sprzedaży związane z funkcjonowaniem połączonych działów w okresie styczeń – czerwiec 2019 roku wyniosły blisko 2,1 mln zł.

Jednostkowo Simple SA osiągnęło 18,92 mln zł przychodów, nieznacznie mniej niż rok wcześniej. Zysk netto był natomiast niemal taki sam jak w ub.r. (1,22 mln zł).

Jak podkreślono w raporcie, w br. zmieniła się struktura przychodów grupy na rzecz sprzedaży wysokomarżowych produktów i usług własnych. W I poł. 2019 r. ich sprzedaż wyniosła w sumie 15,414 mln zł, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Znacznie poprawiły się wskaźniki rentowności: EBITDA zwiększyła się o 37 proc., zysk operacyjny o 69 proc. Wzrosty to efekt stałego usprawniania modelu zarządzania projektami i optymalizacji kosztów, w tym kosztów stałych – według sprawozdania. Np. utrzymano koszty ogólnego zarządu na poziomie I poł. 2018 r.

Simple informuje, iż w I poł. 2019 r. podpisano 9 nowych umów wdrożeniowych o wartości ponad 16 mln zł brutto.