Od stycznia do marca 2019 r. na polski rynek dostarczono ok. 2,1 mln smartfonów, co oznacza wzrost sprzedaży bliski zeru w porównaniu do I kw. 2018 r. – poinformowało IDC.

Huawei wyprzedził Samsunga pod względem sprzedaży urządzeń, na trzecim miejscu pozostał Apple, a Xiaomi uplasował się na czwartej pozycji. Udziały Apple i Xiaomi zmniejszyły się w porównaniu do I kw. 2018 r. Udział należącej do Lenovo marki Motorola wzrósł o blisko 4 punkty procentowe.

„W I kwartale 2019 r. Huawei wprowadził kilka nowych smartfonów, co przy intensywnym wsparciu marketingowym pozwoliło firmie zdobyć największy udział w polskim rynku. Dotychczasowy lider – Samsung – swoje portfolio odświeżył dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału, stąd też w drugim kwartale można byłoby spodziewać się walki o pozycję lidera, jednak sankcje amerykańskie wobec Huawei wprowadzają duży element niepewności odnośnie reakcji użytkowników.” – zwraca uwagę Marek Kujda, analityk IDC.