Sprzedaż gamingowego sprzętu komputerowego – desktopów, notebooków i monitorów zwiększy się o 8,2 proc. w 2019 r., do 42,1 mln szt. – prognozuje IDC. Dane obejmują PC wyposażone w karty graficzne klasy premium albo performance oraz wyświetlacze, które cechuje częstotliwość odświeżania 100 Hz lub wyższa.

W kolejnych latach popyt powinien nadal rosnąć co roku o blisko 10 proc., co oznacza że za 4 lata światowy rynek wchłonie 61,1 mln urządzeń dla graczy. Większe zakupy są przewidywane w związku z rosnącym zainteresowaniem cyfrową rozrywką wśród konsumentów, popularnością esportu i wprowadzeniem do oferty urządzeń wyposażonych w nowe karty graficzne. Zdaniem analityków zapotrzebowaniu na komputery gamingowe nie powinna zaszkodzić rosnąca popularność gier na smartfony, gdyż na PC jest dużo więcej tytułów, spełniających oczekiwania wymagających graczy. Ponadto wysokie wymagania dotyczące przepustowości będą ograniczać popularność transmisji strumieniowej, przynajmniej w najbliższych latach.

W br. prognozowany jest niewielki spadek sprzedaży desktopów (-1,9 proc. rok do roku), ale w 2020 r. i w kolejnych latach premierowe gry wykorzystujące nowe rozwiązania graficzne powinny skłonić do fanów gamingu do większych zakupów. Sprzedaż notebooków i monitorów powinna natomiast wyraźnie wzrosnąć w 2019 r. – odpowiednio o 13,3 proc. oraz o 21,3 proc. wobec 2018 r.

 

Prognoza dostaw urządzeń gamingowych na światowy rynek w latach 2019 – 2023

Kategoria produktów Dostawy w 2019 r. (mln szt.) Udział w rynku w 2019 r. Dostawy w 2023 r. (mln szt.) Udział w rynku w 2023 r. Średni roczny wzrost w latach 2019 – 2013
Desktopy 15,5 36,90% 19 31,20% 5,30%
Monitory 6,4 15,30% 10,6 17,30% 13,20%
Notebooki 20,1 47,90% 31,5 51,60% 11,80%
Razem 42,1 100,00% 61,1 100,00% 9,80%

Źródło: IDC