SAP sprzedaje swój biznes SDI (Digital Interconnect), który obejmuje chmurowe produkty i usługi do komunikacji. Nabywcą za 225 mln euro jest szwedzka firma Sinch. SDI składa się z trzech segmentów. Są to elektroniczne narzędzia do komunikacji z klientami w modelu omnichannel (e-mail, SMS, wiadomości push, komunikatory i in.), usługi dla operatorów mobilnych (jak wiadomości person-to-person) i rozwiązania chmurowe dla przedsiębiorstw (produkty dla contact center, zarządzanie krytycznymi zdarzeniami). W sumie według SAP-a korzysta z nich ponad 1,5 tys. klientów korporacyjnych.

SAP koncentruje się na swoich kluczowych produktach dla przedsiębiorstw. Sprzedaż SDI ogłoszono niedługo po przejęciu funkcji samodzielnego CEO przez Christiana Kleina i zmianach w zarządzaniu obszarami biznesowymi.

Sinch specjalizuje się w chmurowych usługach komunikacji (wideo, głosowych, tekstowych), czyli analogicznych, jak przejmowany biznes SAP-a. Twierdzi, że umożliwi on rozwój krytycznych usług biznesowych dla operatorów mobilnych, jak wiadomości person-to-person, raportowanie i analitykę.