Microsoft i Adobe ogłosiły współpracę, która obejmie wspólne rozwiązanie łączące oprogramowanie marketingowe B2B Adobe (Experience Cloud) oraz pakiet Dynamics. Ma to wzmocnić ich pozycję wobec konkurentów na rynku rozwiązań chmurowych – Salesforce'a i Oracle'a, które już oferują łączone systemy sprzedażowe i marketingowe. W ocenie analityka IDC rozwiązania umożliwiające współdzielenie różnych systemów software'wych będzie ważnym obszarem rywalizacji dostawców oprogramowania B2B.

Scott Gutrie, wiceprezes dywizji cloud and enterprise w Microsofcie zaznacza, że pozwoli to klientom wyjść poza obecnie dostępne software'owe "silosy", co jest dla nich niekorzystne. Z kolei Adobe zależy na ekspansji w zakresie oprogramowania do marketingu, przejętego wraz Omniture w 2009 r. za 1,8 mld dol. W 2016 r. rozwiązania do prowadzenia kampanii reklamowanych i marketingowych wygenerowały 1,2 mld dol. rocznych obrotów Adobe wobec 4,6 mld dol. całkowitych przychodów korporacji.

Źródło: Reuters