Jak przekonuje dostawca, dzięki jego usłudze „Security as a Service” (SECaaS) każde polskie przedsiębiorstwo będzie mogło wdrożyć u siebie sprzętowo-programowe rozwiązania bezpieczeństwa i rozliczać je na zasadzie miesięcznego abonamentu, jako wydatek operacyjny. Wdrożenie jest poprzedzone darmowym doradztwem w zakresie doboru zabezpieczeń i realizowane przez partnerów SonicWall w Polsce.

„Rozwiązanie, które zarekomendują nasi partnerzy w oparciu o przeprowadzony wywiad, może obejmować sprzęt i/lub technologie dopasowane do potrzeb i wielkości organizacji. Firmy będą za nie płacić comiesięczny abonament. Oznacza to, że zarówno koszty sprzętu, jak i dostępu do technologii są dla naszych klientów wydatkami typu OPEX, czyli traktowanymi jako koszty prowadzenia biznesu” – wyjaśnia Sebastian Cygan, Security Sales Manager w SonicWall.

Jeśli firma zamawia od SonicWall w ramach SECaaS sprzęt z licencjami bezpieczeństwa, minimalny okres, na jaki musi zamówić usługę, to 12 miesięcy. Jeśli w ramach zamawianego pakietu jest tylko odnowienie licencji bezpieczeństwa (firma posiada swoje urządzenie SonicWall), umowa musi zostać zawarta na minimum 3 miesiące. W dowolnym momencie po upływie okresu minimalnego klient może poprosić o zmianę parametrów zabezpieczeń, np. przez wymianę sprzętu na bardziej wydajny.