Sony wchodzi na nowy rynek
Zamierza konkurować z Uberem.
Sony we współpracy z pięcioma firmami taksówkowymi zbuduje w Japonii system udostępniania przejazdów pasażerskich (ride-hailing). Będzie on bazował na sztucznej inteligencji. Ma być konkurencyjny wobec podobnego systemu tworzonego przez Toyotę i Japan Taxi oraz wobec platformy Ubera, który zapowiedział rozwój swojej usługi w Azji.
Sztuczna inteligencja w systemie Sony będzie służyła m.in. do zarządzania wysyłaniem taksówek oraz prognozowania zapotrzebowania na przejazdy. Pod uwagę będą brane takie czynniki jak: pogoda, natężenie ruchu i lokalne imprezy. Sony chce udostępniać stworzone rozwiązanie również innym korporacjom taksówkowym.
Podobne aktualności
Skutki dla branży trzęsienia ziemi w Japonii
Eksperci oceniają, co się stało z fabrykami czipów zlokalizowanych w regionie dotkniętym kataklizmem.
Zmiany na stanowiskach w Sony Europe
"Branża AV rozpoczyna nowy etap rozwoju" - twierdzi nowy szef działu.
Kontrakt polskiego i japońskiego integratora
Polska firma popracuje nad cyfrową transformacją w Kraju Kwitnącej Wiśni.