Spada udział PC, Polacy bardziej mobilni
Polacy coraz rzadziej korzystają z komputerów, a częściej ze smartfonów - wynika z badania z Gemiusa.
W grudniu 2017 r. urządzenia PC miały 56,7 proc. udziału w odsłonach stron w polskim Internecie, a telefony – 40 proc. Reszta (3,3 proc.) to tablety. – według danych Gemiusa. Rok wcześniej proporcje te wynosiły odpowiednio: 63,1 proc., 33,3 proc. oraz 3,7 proc. Jeszcze 2 lata temu udział komputerów w ruchu sieciowym w polskim Internecie przekraczał 70 proc. Spada także użycie sprzętu z systemem Windows (55,7 proc. wobec 62,8 proc. w styczniu 2017 r.), a poszerza się zastosowanie platform uniksowych (44,3 proc.). Najczęściej używanym systemem w polskiej sieci jest już Android (39,2 proc.).
Podobne aktualności
Trzy najpopularniejsze e-sklepy z elektroniką
Trzy marki dużych detalistów okazują się najbardziej znane polskim internautom. Co istotne, wzrosła liczba kupujących w sieci.
Najpopularniejsze serwisy e-commerce
Allegro, Ceneo, Media Expert są na topie. Polskie e-sklepy zyskały, stracił chiński gigant.
E-sprzedawcy opanowują handel elektroniką
Polacy coraz częściej kupują w internecie komputery, oprogramowanie i sprzęt mobilny. Lokalnym sprzedawcom rośnie zagraniczna konkurencja - wynika z raportu Gemiusa.