Dane idealo pokazują, że popularność laptopów jest z roku na rok coraz niższa, choć ostatnio tempo spadku osłabło. Mianowicie w kategorii urządzeń przenośnych (laptopy, tablety, smartfony), maszyny PC generowały w 2010 r. 62 proc. odsłon w porównywarce, tablety – 3 proc., a smartfony – 35 proc. W 2015 r. proporcje są zupełnie inne – udział komputerów przenośnych stopniał do 20 proc., tyle samo mają tablety, a konsumenci szukają przede wszystkim smartfonów – generują one 60 proc. odsłon w kategorii urządzeń przenośnych. Dane zebrano z serwisów idealo we wszystkich krajach, gdzie działa porównywarka.

Jeśli chodzi o maszyny PC, to wyraźnie zwiększył się popyt na urządzenia 2 w 1. Mianowicie od rozpoczęcia sprzedaży pierwszych ultrabooków w 2010 r. zainteresowanie ich kupnem wzrosło w porównywarce w ciąg 5 lat o 3600 proc., zaś w tej kategorii popularnością wśród konsumentów cieszą się szczególnie ultrabooki z obrotowym ekranem. W całej kategorii ultrabooków takie modele 5 lat temu generowały 4 proc. odsłon, a w tym roku – 33 proc.