Spadek monitorów LFD w Polsce
Zmniejszyła się sprzedaż ekranów wielkoformatowych w dystrybucji.
W II kw. br. przychody ze sprzedaży monitorów wielkoformatowych (LFD), wykorzystywanych głównie w systemach Digital Signage, spadły o 20 proc. – według danych z polskiego panela dystrybucyjnego Contextu. Co ciekawe w I kw. br. odnotowano ponad 90-procentowy wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym.
Polski rynek w II kw. br. był na minusie jako jedyny spośród 15 badanych krajów. W Europie Zachodniej przychody ze sprzedaży LFD w dystrybucji zwiększyły się średnio o 19 proc., głównie za sprawą wyraźnie większego zapotrzebowania na modele 55-calowe (wartościowo +36 proc. r/r) oraz 75-calowe (+90 proc. r/r/). Ilość zakupionych urządzeń wzrosła odpowiednio o 20 proc. oraz o 104 proc.
Najczęściej zamawianym formatem jest 55 i 65 cali. Łącznie monitory tej wielkości mają 27 proc. zachodnioeuropejskiego rynku (ilościowo). Dobrze sprzedają się również małe zarządzalne panele.
“Rośnie popularność nowych rozwiązań cyfrowych w handlu detalicznym i korporacjach, co generuje solidny popyt na urządzenia 32, 22 a nawet 10-calowe” – zauważa Dominika Koncewicz, starszy analityk Contextu.
Innym czynnikiem wzrostu obrotów na rynku LFD jest popularność modeli interaktywnych (+32 proc. r/r). W tym segmencie zwiększa się zainteresowanie głównie ekranami o przekątnej 55 i 75 cali. Odnotowano także rosnący popyt na nakładki dotykowe do zwykłych monitorów.
W zachodnioeuropejskiej dystrybucji LFD Samsung utrzymuje pozycję lidera, z udziałem 41 proc. w sprzedaży. Obroty koreańskiej korporacji wzrosły o 35 proc. Za nią są NEC i LG (po 11 proc.), z tym że obroty NEC spadły o 2 proc. r/r, a LG zwiększyły się o 44 proc. W przypadku modeli 75-calowych obok Samsunga duży udział ma Sony.
|
Wzrost rok do roku w II kw. 2017 r. |
Przychody ze sprzedaży LFD w wybranych krajach |
|
|
|
Wielka Brytania |
7% |
Niemcy |
29% |
Francja |
25% |
Włochy |
40% |
Szwecja |
2% |
Szwajcaria |
13% |
Hiszpania |
61% |
Norwegia |
34% |
Dania |
13% |
Belgia |
32% |
Holandia |
16% |
Finlandia |
44% |
Austria |
27% |
Polska |
-20% |
Portugalia |
257% |
Łącznie zachodnia Europa |
+19% |
Źródło: Context, panel dystrybucyjny
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.