Spadła sprzedaż drukarek w dystrybucji
W II kw. br. wynik u polskich dystrybutorów był na minusie wobec ub.r.
Sprzedaż urządzeń drukujących na polskim rynku w II kw. 2018 r. zmniejszyła się o 7 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. Dane pochodzą od dystrybutorów. Obejmują 12 tygodni II kwartału br.
Bilans na krajowym rynku okazał się słabszy niż średnia w zachodniej Europie, gdzie wynik był podobny jak rok wcześniej.
Z danych Contextu wynika, że wielofunkcyjne maszyny atramentowe stanowią prawie 60 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń drukujących w zachodniej Europie. W ich przypadku wzrost wyniósł 4 proc., a dla laserowych MFP – 7 proc. Maleje zainteresowanie klientów urządzeniami jednofunkcyjnymi, czyli zwykłymi drukarkami.
Context odnotowuje natomiast znaczny wzrost popytu na urządzenia atramentowe wśród konsumentów. W tym segmencie poprawa w ujęciu ilościowym wyniosła 2 proc. To więcej, niż w przypadku biznesowych modeli atramentowych i laserowych.
Średnia cena sprzedaży biznesowych drukarek atramentowych wzrosła jednak o 10 proc., a konsumenckich – spadła o 5 proc.
Dlatego w ujęciu wartościowym przychody z atramentowych maszyn biznesowych w II kw. br. zwiększyły się o 9 proc., a w przypadku konsumenckich spadły o 3 proc. – według danych z zachodnioeuropejskiej dystrybucji.
Co ciekawe, sprzedaż urządzeń konsumenckich, które cechuje niewielka prędkość druku (15 str./min lub mniej) stale rośnie. Stanowią one obecnie prawie 75 proc. sprzedaży konsumenckiej drukarek atramentowych w dystrybucji w zachodniej Europie, ponieważ ich ceny spadają.
Z drugiej strony, w przypadku atramentowych urządzeń biznesowych z najwyższej półki, w cenie powyżej 600 euro (ok. 2,6 tys. zł), odnotowano znaczny wzrost zbytu w ujęciu rok do roku, co m.in. przyczyniło się do większych obrotów w segmencie druku atramentowego.
Sprzedaż sprzętu laserowego spadła natomiast o 3 proc., ale był to wynik lepszy w stosunku do poprzednich kwartałów. Więcej chętnych było na modele A3 (+4 proc.). Jednak z uwagi na topniejące średnie ceny urządzeń laserowych, w ujęciu wartościowym ich sprzedaż zmniejszyła się o 7 proc.
Sprzedaż urządzeń drukujących w wybranych krajach (wzrost rok do roku)
Niemcy | -5% |
Francja | -1% |
Wielka Brytania | 2% |
Włochy | 14% |
Hiszpania | -8% |
Holandia | -22% |
Austria | 10% |
Polska | -7% |
Źródło: Context, panel dystrybucyjny
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.