Mniejsza sprzedaż drukarek w Polsce
W dystrybucji popyt spadł.
W I kw. 2017 r. sprzedaż maszyn drukujących na polskim rynku zmniejszyła się o 9,4 proc. – według danych z panela dystrybucyjnego Contextu.
Wynik w Polsce jest wyraźnie słabszy niż w krajach zachodniej Europy, gdzie popyt wzrósł. Tylko jeden kraj był na minusie (Francja), a klienci największych dystrybutorów kupili średnio o 2 proc. więcej maszyn niż rok wcześniej, głównie dzięki zapotrzebowaniu na urządzenia wielofunkcyjne. Zarówno atramentowe jak i laserowe MFP cieszyły się większym wzięciem niż w I kw. 2016 r. (odpowiednio +6 proc. oraz +5 proc.).
Zainteresowanie klientów tracą natomiast modele jednofunkcyjne, zwłaszcza atramentowe (-21 proc.), lecz także laserowe (-7 proc.).
Największy udział w sprzedaży urządzeń drukujących na zachodzie Europy w I kw. 2017 r. miało HP (47 proc.). Za nim uplasowali się Epson (18 proc.) i Canon (15 proc.) – według danych z panela dystrybucyjnego Contextu.
Wzrost sprzedaży urządzeń drukujących w wybranych krajach w I kw. 2017 r. (rok do roku)
Polska -9,4%
Niemcy 2,7%
Włochy 3,1%
Wielka Brytania 0.6%
Hiszpania 25,3%
France -1,6%
Holandia 3.5%
Szwajcaria -12,4%
Portugalia 20,6%
Belgia -14,4%
Austria -7,9%
Szwecja -21,5%
Dania 4,1%
Finlandia -5,7%
Źródło: Context, panel dystrybucyjny
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.