Spadła sprzedaż płyt głównych Asusa i Gigabyte’a
W tym roku obie firmy wprowadzą na rynek o 10 proc. mniej płyt głównych niż w ub.r. W przypadku mniejszych graczy dołek jest jeszcze głębszy.
Dostawy płyt głównych Asusa i Gigabyte’a wyniosą w podsumowaniu całego 2015 r. po ok. 17 – 17,5 mln szt. – wynika z informacji z azjatyckich montowni. W I poł. roku obie marki wprowadziły na rynek 8,5 – 9 mln płyt, dzięki nakładom na marketing i cięciom cen produktów. Premiera nowej platformy Intela – Skylake (III kw. br.) nie zwiększyła popytu ze strony konsumentów tak jak oczekiwano. Asus i Gigabyte sprzedali w minionym kwartale mniej niż 5 mln płyt, natomiast w podsumowaniu IV kw. trudno spodziewać się znacznie lepszego wyniku.
Spadkami zakończą rok także ECS, MSI i Biostar. Chińska marka Onda stopniowo będzie wycofywać z rynku. Przedstawiciele firm z łańcucha dostaw oceniają, że światowa sprzedaż płyt głównych w 2016 r. spadnie o kolejne 10 proc., co sprawi, że kolejni mniejsi producenci będą rozważać wyjście z tego biznesu.
Podobne aktualności
Asus będzie produkować mini PC NUC
Tajwański producent otrzymał od Intela prawa do produkcji, sprzedaży i wsparcia popularnej linii miniaturowych komputerów NUC (Next Unit of Compute).