Spadła sprzedaż w sklepach Media Markt i Saturn w Polsce
W 2010 r. sprzedaż netto w polskich marketach sieci Media Markt i Saturn osiągnęła równowartość 917 mln euro. To o 38 mln euro mniej niż w 2009 r.
Przychody obu sieci spadły w porównaniu z 2009 r., mimo że w Polsce przybyło sklepów. Na początku 2010 r. holding Media-Saturn miał w naszym kraju 53 hale, a w grudniu ub.r. – 59. Zmniejszyło się zatrudnienie – w końcu 2009 r. w sieciach Media Markt i Saturn pracowało 5,4 tys. osób, a w dniu 31 grudnia 2010 r. – 5 tys.
W wszystkich 17 krajach, w których jest obecny holding (w listopadzie otwarto pierwszy sklep w Chinach), Media Markt i Saturn miały w sumie 20,8 mld euro przychodów, tj. o 5,6 proc. więcej niż w 2009 r. Zysk operacyjny EBIT (przed odliczeniem podatków i odsetek) zamknął się w kwocie 625 mln euro, o 2,8 proc. więcej niż w 2009 r. Polski rynek dla holidingu Media-Saturn jest na szóstym miejscu pod względem wartości sprzedaży (po Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Austrii).
W 2010 r. otwarto 60 nowych sklepów należących do Media-Saturn. W sumie jest ich 877 (według stanu na dzień 31 grudnia 2010 r.).
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.