Spotkanie na ekranie stanie się normą
Zaledwie 25 proc. firmowych spotkań będzie odbywać się osobiście. Rynek chmurowych rozwiązań wideokonferencyjnych rozkwitnie.
Wydatki użytkowników końcowych na chmurowe rozwiązania konferencyjne wzrosną globalnie o blisko 25 proc. w 2020 r., tj. z 3,3 mld dol. do 4,1 mld dol. – przewiduje Gartner.
To efekt ograniczeń związanych z pandemią, które zwiększyły liczbę korzystających z telespotkań. W 2021 r. tendencja nadal będzie wzrostowa, ale w mniejszej skali niż obecnie – według prognozy. Niższa dynamika ma być skutkiem przewidywanego nasycania rynku – przejście na zdalną pracę sprawia, że usługi konferencyjne online stają się powszechne.
Rozwiązania do konferencji oparte na chmurze to druga najszybciej rosnąca kategoria na rynku zintegrowanej komunikacji (UC), po wydatkach na telefonię w chmurze, które mają wynieść w br. 16,8 mld dol.
Wideo wypiera osobiste kontakty
Gartner przewiduje, że w 2024 r. spotkania osobiste będą stanowiły zaledwie 25 proc. spotkań biznesowych, wobec 60 proc. przed pandemią. W rezultacie zwiększy się zapotrzebowanie na dostęp do wideokonferencji i innych narzędzi do współpracy.
Przewiduje się, że całkowite wydatki użytkowników końcowych na rynku UC spadną o 2,7 proc. w 2020 r. Powrócą do wzrostu w 2021 r., gdy przyspieszy dynamika inwestycji w telefonię chmurową.
Prognozuje się, że ten rynek wzrośnie o 8,9 proc. w 2020 r. i 17,8 proc. w 2021 r.
Podobne aktualności
80 proc. inicjatyw zarządzania danymi i analityką zakończy się porażką
Stosowane obecnie podejście nie jest potrzebne większości firm - twierdzą eksperci i radzą, co robić.
PC i smartfony z AI będą stanowić 22 proc. rynku w 2024 r.
Klienci łatwo nie zapłacą więcej za PC AI. Będą wymagać istotnych powodów do inwestycji - twierdzi Gartner.
90 proc. dyrektorów finansowych planuje wyższe budżety na AI w 2024 r.
„Wraz ze wzrostem wydatków na AI dyrektorzy finansowi mają do odegrania wyjątkową rolę" - twierdzi ekspert.