Wydatki użytkowników końcowych na chmurowe rozwiązania konferencyjne wzrosną globalnie o blisko 25 proc. w 2020 r., tj. z 3,3 mld dol. do 4,1 mld dol. – przewiduje Gartner.

To efekt ograniczeń związanych z pandemią, które zwiększyły liczbę korzystających z telespotkań. W 2021 r. tendencja nadal będzie wzrostowa, ale w mniejszej skali niż obecnie – według prognozy. Niższa dynamika ma być skutkiem przewidywanego nasycania rynku – przejście na zdalną pracę sprawia, że usługi konferencyjne online stają się powszechne.

Rozwiązania do konferencji oparte na chmurze to druga najszybciej rosnąca kategoria na rynku zintegrowanej komunikacji (UC), po wydatkach na telefonię w chmurze, które mają wynieść w br. 16,8 mld dol.

Wideo wypiera osobiste kontakty

Gartner przewiduje, że w 2024 r. spotkania osobiste będą stanowiły zaledwie 25 proc. spotkań biznesowych, wobec 60 proc. przed pandemią. W rezultacie zwiększy się zapotrzebowanie na dostęp do wideokonferencji i innych narzędzi do współpracy.

Przewiduje się, że całkowite wydatki użytkowników końcowych na rynku UC spadną o 2,7 proc. w 2020 r. Powrócą do wzrostu w 2021 r., gdy przyspieszy dynamika inwestycji w telefonię chmurową.

Prognozuje się, że ten rynek wzrośnie o 8,9 proc. w 2020 r. i 17,8 proc. w 2021 r.