Sprzedaż AiO spadnie
W 2015 r. dostawy komputerów All-in-one na światowy rynek zmniejszą się o ponad 10 proc. W przyszłym roku sprzedaż raczej nie spadnie, ale marże stopnieją – według Digitimes.
Przyczyną spadków jest popyt mniejszy niż przewidywany. W 2016 r. sprzedaż powinna być podobna jak w br. – wynika z danych Digitimes na podstawie informacji z firm z łańcucha dostaw.
Zgodnie z prognozą największy producent komputerów AiO – Lenovo – odnotuje wynik zbliżony do ubiegłorocznego, z udziałem w światowym rynku na poziomie 30 proc. w 2016 r. Apple ma natomiast kontynuować wzrost (+5 proc. w 2016 r., czyli tyle samo co w 2015 r.). Numerem 3 na światowym rynku jest AiO jest HP, które będzie miało wynik taki jak w ub.r. Dell ma natomiast urosnąć o 3 proc. w 2016 r.
W ocenie Digitimes producenci AiO PC za wyjątkiem Apple’a koncentrują się nie na innowacjach, lecz na rywalizowaniu z konkurentami ceną, co może prowadzić do spadku marż.
Podobne aktualności
Sprzedaż wyświetlaczy AIO LED nabiera tempa
Wirtualne studia w edukacji i firmach będą obszarem wzrostu dla LED-ów.