Wzrost na lokalnym rynku według IDC nastąpił także w całym 2014 r. (+8 proc.). Na świecie natomiast w ub.r. spadek dostaw wyniósł w ub.r. 2,1 proc., a w II kw. – 11,8 proc. (ok. 66 mln). Spadki odnotowali niemal wszyscy najwięksi producenci. Według IDC liderem polskiego rynku komputerów w II kw. było Lenovo (35,8 proc. udziału).

Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo w Polsce, zauważa, że prognozy dotyczące sprzedaży PC nie są zbyt optymistyczne, ale liczy na dobry wynik na lokalnym rynku. –  Polska to jeden z nielicznych krajów w Europie, który w ostatnich kwartałach zanotował nieznaczny, ale jednak wzrost sprzedaży komputerów. To dobra prognoza na przyszłość – mówi szef Lenovo.

Jego zdaniem wprowadzenie Windows 10 nie spowoduje takiej fali wymiany urządzeń jak po wycofaniu wsparcia dla Windows XP przez Microsoft.

W opinii Andrzeja Sowińskiego w kategorii urządzeń stacjonarnych coraz większą sprzedaż będą generować All-in-One. Na polskim rynku również bardzo dynamicznie rozwija się sektor gamingowy, czyli komputery i urządzenia peryferyjne przeznaczone dla graczy – zarówno przenośne, jak i stacjonarne. Rośnie zainteresowanie modelami dotykowymi, w tym 2 w 1. W Polsce Lenovo skupi się na utrzymywaniu pozycji lidera w kategorii PC, przy czym szczególną uwagę chce poświęcić kategorii All-in-One.

– Tradycyjne komputery, mimo że od wielu lat wróżono im koniec, nadal mają się bardzo dobrze i jest to część rynku, która znajduje się w bardzo dobrej kondycji, zwłaszcza w segmencie klienta biznesowego – przekonuje dyrektor Lenovo Polska.

Firma wprowadza na polski rynek smartfony.

– Dopiero zaczynamy naszą przygodę ze smartfonami w Polsce, ale będziemy bardzo intensywnie promowali i sprzedawali markę Motorola – zapowiada Andrzej Sowiński. – Chcemy być mocni także w kategorii serwerów, które przejęliśmy od IBM. W każdej z grup produktowych mamy zamiar być numerem jeden również na krajowym rynku.