Od kwietnia do czerwca 2010 r. klienci kupili 889 585 komputerów, podczas gdy rok wcześniej sprzedaż wyniosła 666 392 szt. Znaczny wzrost popytu odnotowano zarówno w przypadku urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych. W II kw. br. sprzedano w Polsce 443 675 notebooków (wzrost o blisko 40 proc.), 82 517 netbooków (36 proc. więcej niż w II kw. 2009 r.) oraz 350 280 desktopów (wzrost ponad 38-procentowy). W przypadku stacjonarnych stacji roboczych zbyt wyniósł 10 278 szt. (18 proc. więcej niż rok wcześniej), a stacji mobilnych – 2835 szt. (wzrost o 72 proc.).
Context poinformował również, że w ciągu roku o blisko 14 proc. zwiększyła się sprzedaż serwerów – z 14 914 w II kw. 2009 r. do 16 970 w II kw. 2010 r.

Wśród producentów notebooków (łącznie z mobilnymi stacjami roboczymi) największe udziały w rynku II kw. 2010 r. miał Acer (16,67 proc.), za nim znalazły się HP (14,79 proc.), Toshiba (13,56 proc.), Samsung (12,36 proc.) i Asus (10,27 proc.). Więcej niż 5 proc. miały jeszcze Lenovo (8,68 proc.), Dell (6,18 proc.).

Dla porównania w II kw. 2009 r. pierwsza piątka producentów notebooków w Polsce wyglądała następująco: Acer (19,75 proc.), HP (16,24 proc.), Toshiba (12,12 proc.), Asus (8,74 proc.), Lenovo (5,7 proc.). Pozostali mieli udziały mniejsze niż 5 proc.

Jeśli chodzi o netbooki, to w II kw. 2010 r. najwięcej sprzedał Asus (27,59 proc.), drugi był Acer (14,68 proc.) i HP (13,75 proc.). Udziały innych dostawców były mniejsze niż 10 proc., najwięcej w tej grupie miały Samsung (9,99 proc.), Dell (7,25 proc.) i Nokia (7,11 proc.).

W odniesieniu do II kw. 2009 r. lider w tej kategorii się nie zmienił, jednak jego udziały spadły. Asus sprzedał wówczas 32,98 proc. netbooków kupionych na polskim rynku, Acer – 19,72 proc., Dell – 11,34 proc., Samsung – 11,17 proc., a Lenovo – 6,59 proc. Reszta producentów miała udziały niższe niż 3 proc.

Wśród A-Brandów – producentów desktopów na czele w II kw. 2010 r. było HP (6,75 proc.), za nim Lenovo (6,59 proc.) i Dell (5,78 proc.). Kolejne miejsca zajęły: Acer (1,2 proc.), Fujitsu (1,12 proc.). Pozostali dostawcy (B-Brandy i C-Brandy) sprzedali w sumie ponad 78 proc. urządzeń.

W porównaniu z II kw. 2009 r. na rynku desktopów o ponad połowę skurczył się udział Della. Rok temu firma była liderem wśród A-Brandów (12,18 proc.). HP miało 5,93 proc., a Fujitsu – 2,05 proc. Udziały innych dostawców wyniosły 1 proc. lub mniej.

W II kw. 2010 r. na rynku serwerów liderem było HP (19,25 proc.). Dell osiągnął 13,2 proc. udziału, a Fujitsu – 5,84 proc. Wśród A-Bandów liczyło się jeszcze Lenovo – 0,64 proc. Reszta vendorów miała w sumie 61,08 proc.

Dla porównania w II kw. 2009 r. najwięcej serwerów na naszym rynku, biorąc pod uwagę A-Brandy, sprzedał Dell (21,05 proc.). Drugie HP miało 18,18 proc. udziału, a Fujitsu – 3,75 proc.