W całym 2018 r. sprzedaż komputerów na światowym rynku spadnie o 3-5 proc. wobec 2017 r., a w II kw. br. osiągnie dno – ocenia Digitimes, powołując się na informacje z branży. Wynika z nich, że obecnie popyt jest mniejszy niż można się było spodziewać w tradycyjnie słabym okresie roku. Powodem okazuje się utrzymująca się stagnacja na rynku konsumenckim oraz gwałtowny spadek popytu na wydajny sprzęt do "kopania" kryptowalut, przez co dostawcom trudno jest osiągnąć wzrost przychodów wobec I kw. br.

Nadal zwiększa się natomiast sprzedaż urządzeń dla graczy, jednak tempo wzrostu spadło, a zaostrzająca się konkurencja prowadzi do obniżek średnich cen sprzedaży.

Pozytywnym czynnikiem jest również tempo wymiany komputerów w firmach, które zdaniem analityków będzie rosło. Większej sprzedaży można spodziewać się dzięki pojawieniu się sprzętu opartego na nowych układach Intela i AMD w III kw. br.

Na wymienionych trendach skorzystają producenci z mocną ofertą dla biznesu oraz dla graczy. Są to przede wszystkim Dell, który odnotował wzrost sprzedaży o 6-7 proc. w I kw. br. oraz HP (+3 proc.). Udziały tracą natomiast tajwańscy producenci – Acer i Asus, które mają słabszą pozycję niż amerykańskie marki w sektorze przedsiębiorstw.