Wynik za II kw. br. oznacza dostawę na światowy rynek 38,7 mln tabletów, z tego 65 proc. z Androidem. Spadek w I kw. br. wyniósł 15 proc.

W ocenie analityków klienci będą potrzebować bardziej produktywnych urządzeń, co pokazuje trend rosnącej sprzedaży modeli z dołączaną klawiaturą. Dlatego producenci zaczynają przestawiać się na tego typu sprzętu. Obecnie urządzeniom z Androidem trudno konkurować w tym segmencie z iOS-em i Windowsem, ale zdaniem analityka następne 12 – 18 miesięcy powinno być interesujące, gdy Google wypuści nową wersję Androida z lepszym wsparciem multi-tasking i zacznie łączyć dwa obecnie dostępne systemy. Nadal jednak ok. 3/4 sprzedaży generują klasyczne tablety (bez klawiatury).

Liderem rynku pozostaje Apple, mimo spadku sprzedaży o 9 proc., jednak wzrosła według IDC średnia cena sprzętu i przychody tego producenta. Huawei odnotowało ponad 70-procentowy wzrost. Znacznie więcej tabletów niż w ub.r. wypuścił na rynek Amazon.

 

Najwięksi
dostawcy tabletów w II kw. 2016
r. (dane wstępne)

Producent

Dostawy w
II kw. 2016 r.

Udział w
rynku w II kw. 2016 r.

Dostawy w
II kw. 2015 r.

Udział w
rynku w II kw. 2015 r.

Wzrost rok do roku

1. Apple

10,0

25,8%

11,0

24,9%

-9,2%

2. Samsung

6,0

15,6%

8,0

18,2%

-24,5%

3. Lenovo

2,5

6,6%

2,5

5,6%

3,1%

4. Huawei

2,2

5.6%

1,3

2,9%

71,0%

5.
Amazon.com

1,6

4,0%

0,1

0,3%

1208,9%

Inni

16,4

42,4%

21,3

48,2%

-22,9%

Razem

38,7

100,0%

44,1

100,0%

-12,3%

Źródło: IDC