Sprzedaż tabletów ciągle w dół
W II kw. br. sprzedaż tabletów zmniejszyła się o 12,3 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. - według IDC. To kolejny dwucyfrowy spadek. Klienci coraz bardziej interesują się jednak modelami z klawiaturą.
Wynik za II kw. br. oznacza dostawę na światowy rynek 38,7 mln tabletów, z tego 65 proc. z Androidem. Spadek w I kw. br. wyniósł 15 proc.
W ocenie analityków klienci będą potrzebować bardziej produktywnych urządzeń, co pokazuje trend rosnącej sprzedaży modeli z dołączaną klawiaturą. Dlatego producenci zaczynają przestawiać się na tego typu sprzętu. Obecnie urządzeniom z Androidem trudno konkurować w tym segmencie z iOS-em i Windowsem, ale zdaniem analityka następne 12 – 18 miesięcy powinno być interesujące, gdy Google wypuści nową wersję Androida z lepszym wsparciem multi-tasking i zacznie łączyć dwa obecnie dostępne systemy. Nadal jednak ok. 3/4 sprzedaży generują klasyczne tablety (bez klawiatury).
Liderem rynku pozostaje Apple, mimo spadku sprzedaży o 9 proc., jednak wzrosła według IDC średnia cena sprzętu i przychody tego producenta. Huawei odnotowało ponad 70-procentowy wzrost. Znacznie więcej tabletów niż w ub.r. wypuścił na rynek Amazon.
Najwięksi |
|||||
Producent |
Dostawy w |
Udział w |
Dostawy w |
Udział w |
Wzrost rok do roku |
1. Apple |
10,0 |
25,8% |
11,0 |
24,9% |
-9,2% |
2. Samsung |
6,0 |
15,6% |
8,0 |
18,2% |
-24,5% |
3. Lenovo |
2,5 |
6,6% |
2,5 |
5,6% |
3,1% |
4. Huawei |
2,2 |
5.6% |
1,3 |
2,9% |
71,0% |
5. |
1,6 |
4,0% |
0,1 |
0,3% |
1208,9% |
Inni |
16,4 |
42,4% |
21,3 |
48,2% |
-22,9% |
Razem |
38,7 |
100,0% |
44,1 |
100,0% |
-12,3% |
Źródło: IDC |
Podobne aktualności
Rynek monitorów odbił po 5 kwartałach spadków
W 2024 r. i 2025 r. zanosi się na wzrosty sprzedaży. Są ku temu istotne powody - według prognozy.
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.