Zmiana trybu pracy wielu przedsiębiorstw z powodu Covid-19 spowodowała znaczny wzrost sprzedaży niektórych produktów w Europie – ustalił Context.

Wpływ koronawirusa na przychody w kanale sprzedaży wyraźnie pokazują dane z dystrybucji IT w Europie, obejmujące 8 tygodni do 15 marca br., w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

Wśród kategorii, których sprzedaż zwiększyła się najbardziej, są systemy AV (57 proc. w ujęciu wartościowym) i komputery (21 proc.), podczas gdy w przypadku komponentów do PC odnotowano spadek o 8 proc.

Zarówno desktopy (22 proc.) jak i stacjonarne stacje robocze (16 proc.) były kupowane znacznie częściej niż w ub.r. w dystrybucji IT w Europie. Zwłaszcza w Niemczech (44 proc.), Austrii (41 proc.) i Norwegii (59 proc.) odnotowano wyraźnie większe zamówienia na stacjonarne PC.

W ciągu minionych 8 tygodni kilka innych grup produktów wygenerowało dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży wobec ub.r. Są to m.in. SSD (16 proc.), systemy konferencyjne (17 proc.), akcesoria VoIP (16 proc.), UPS-y (15 proc.) i inteligentne zegarki (21 proc.).

 

 

Sprzedaż niektórych kategorii produktów w dystrybucji IT w Europie w ciągu 8 tygodni do 15 marca 2020 r. – wzrost wobec analogicznego okresu 2019 r. (w ujęciu wartościowym)

 

Źródło: Context

 

Słuchawki niezbędne w domowym biurze

W segmencie systemów AV w wielu krajach podwoiły się, a nawet potroiły przychody ze sprzedaży słuchawek i mikrofonów, czyli niezbędnego wyposażenia domowych biur w czasie pandemii. Np. w szczególnie mocno dotkniętych zarazą Włoszech sprzedaż tych akcesoriów wzrosła o 292 proc. r/r, a w Niemczech – o 125 proc.  

Na rynku smart home w dystrybucji najpopularniejsze okazały się rozwiązania z obszernej kategorii obejmującej inteligentne bezpieczeństwo, kontrolę dostępu oraz produkty, którą można nazwać asystentami codziennych czynności (+85 proc.).

Co ciekawe, inteligentne głośniki, które według prognoz miały być motorem rozwoju infrastruktury smart home, sprzedawały się słabiej w Europie w br. (-20 proc.).