Sprzęt Apple’a pod lupą polskich służb
Polskie władze zażądały od Apple'a ujawnienia danych dotyczących 1,5 tys. urządzeń.
Polskie władze nadal interesują się danymi dotyczącymi sprzętu Apple'a – wynika z raportu amerykańskiego koncernu. W I poł. 2019 r. skierowały do niego 24 żądania o ujawnienie informacji o 1537 urządzeniach, takich jak numer seryjny, IMEI albo MEID.
Według Apple'a takie zapytania dotyczą zwykle zaginionych lub ukradzionych urządzeń albo oszustw. Firma nie ujawnia, jakie organy i dlaczego interesowały się tym sprzętem. Podała natomiast, iż pozytywnie załatwiła 19 spraw, całkowicie lub częściowo udostępniając wymagane informacje (nie podano ilu urządzeń dotyczyły).
O ile liczba wniosków z Polski na tle innych krajów nie jest duża, to wyróżnia je spora liczba produktów o które pytano (średnio 64 na 1 podanie). Np. Czesi skierowali 79 żądań ujawnienia danych obejmujących 132 szt. sprzętu. Podobne proporcje są m.in. w Holandii, Irlandii, Grecji, Danii. Ale już na Węgrzech oczekiwano informacji o 2,4 tys. urządzeń w 45 wnioskach (53 na 1 zapytanie).
Więcej spraw z Polski
Z Polski odnotowano także 10 żądań dla 10 urządzeń o udostępnienie danych identyfikacyjnych konta – Apple ID albo e-mail użytkownika. Tylko w 2 przypadkach Apple zareagował pozytywnie.
Było też 27 spraw (28 urządzeń) dotyczących informacji finansowych, co zwykle wiąże się z nieuczciwym wykorzystaniem karty kredytowej do zakupu sprzętu.
Z polskiej strony w I poł. 2019 r. skierowano też 1 wniosek typu "emergency", klasyfikowany przez Apple'a jako zagrożenie czyjegoś życia lub zdrowia (takie zapytanie może być związane np. z poszukiwanym przestępcą lub zaginioną osobą). Jednak koncern odrzucił to żądanie.
W sumie ze świata w I poł. 2019 r. napłynęło do Apple'a 31,7 tys. wniosków o ujawnienie danych dotyczących ponad 195 tys. urządzeń. To nieznacznie więcej niż rok wcześniej.
Podobne aktualności
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.