Według ustaleń amerykańskiej grupy konsumenckiej Consumer Group 25 proc. urządzeń Microsoft Surface ulega awarii po 2 latach użytkowania. Organizacja informuje, że taki wynik dały testy 4 modeli – Surface Laptop (wersje z pamięcią 128 GB oraz 256 GB) oraz Surface Book (128 GB i 256 GB). Twierdzi, że wyniki dotyczą ponad 90 tys. urządzeń produkowanych w latach 2014 – 2017. Pod uwagę brano m.in. jakość wyświetlacza, żywotność baterii, szybkość działania i ergonomię. Ocena obejmuje także model z odpinaną klawiaturą (Pro). W rezultacie organizacja postanowiła, że nie będzie rekomendować żadnego z urządzeń Surface. Chwali jednak sprzęt za jego wydajność.

Microsoft nie zgadza się z ustaleniami raportu. "Surface przebył długą drogę w ciągu ostatnich kilku lat. Wiele się nauczyliśmy" – twierdzi wiceprezes odpowiedzialny za urządzenia, Panos Panay. Zapewnia, że według danych Microsoftu obejmujących awarie i zwroty Surface'ów w ciągu minionych 2 lat ich odsetek jest "znacząco niższy" niż 25 proc. pokazane przez Consumer Group. Nie podaje jednak liczby. "Dodatkowo monitorujemy inny wskaźnik, jak ilość incydentów na jednostkę, a ten poprawia się wraz z kolejnymi generacjami urządzeń i obecnie wynosi mniej niż 1 proc." – informuje wiceprezes.

Również według danych amerykańskiego serwisu Rescuecom z początku br. sprzęt Microsoftu cechuje wysoka awaryjność. Urządzenia tej marki sklasyfikowano na drugim miejscu od końca w rankingu niezawodności laptopów i tabletów (na 10 ocenionych producentów).