Z analiz IDC wynika, że w II poł. 2016 r. cały rynek materiałów eksploatacyjnych pozostał na prawie takim samym poziomie jak w II poł. 2015 r. Sprzedaż w ujęciu ilościowym zmniejszyła się o ok. 1 proc., do mniej niż 6,3 mln tuszy i tonerów, ale wzrosła o niecałe 1 proc. wartościowo. 

Wolumen sprzedaży producentów materiałów OEM i produktów alternatywnych był zbliżony, ale rośnie udział oryginałów (+5 proc. wzrostu sprzedaży) kosztem alternatywy (-4,7 proc.), która zaliczyła znaczny spadek w ujęciu wartościowym (-12 proc.).

„Zdecydowanie mniejsze spadki ilościowe wobec wartościowych wskazują na kontynuację walki cenowej na rynku” – komentuje Rafał Ornowski, pełnomocnik zarządu Action ds. marki.

Według IDC w II poł. 2016 r. liderem sprzedaży ilościowej pozostał Activejet wraz marką Actis (w sumie ponad 33 proc. udziału w rynku).