Przychody marek OEM na rynku zewnętrznych pamięci masowych dla przedsiębiorstw zwiększyły się o 1,3 proc. w III kw. br., do 6,6 mld dol. – ustaliło IDC. W przeliczeniu na pojemność osiągnięto 6,8 proc. wzrostu, do 17,3 eksabajtów.

Producenci ODM, sprzedający bezpośrednio do hiperskalowych centrów danych, w ujęciu wartościowym mieli przychody niższe o 6,8 proc. rok do roku (5,8 mld dol.).

W sumie cały rynek (OEM, ODM, storage serwerowy) spadł o 13,9 proc., do 98,8 eksabajtów.

Byłoby jeszcze słabiej, gdyby nie dwucyfrowy wzrost sprzedaży macierzy all-flash (+11,7 proc. r/r, 2,58 mld dol.), który zrównoważył spadki w segmencie pamięci hybrydowych (-1,7 proc.) oraz opartych na HDD.

 

Dell ucieka konkurentom

Największym dostawcą zewnętrznych pamięci masowych OEM dla przedsiębiorstw pozostał Dell Technologies, zgarniając 31,5 proc. przychodów ze światowego rynku w III kw. br., po niewielkim spadku sprzedaży (-0,9 proc. r/r).

Trzy długości za nim są NetApp i HPE (odpowiednio z 9,9 proc. i 9,6 proc. rynku). NetApp jest bliski utraty drugiej pozycji w światowym zestawieniu, po tym jak w III kw. br. zanotował największy spadek obrotów w czołówce (-19,4 proc. r/r). Firma kontynuowała słabą passę z poprzedniego kwartału (w II kw. br. jej obroty na storage'u stopniały o -17,8 proc. r/r). W III kw. br. HPE również było na minusie (-4,6 proc.).

Niewielki dystans dzieli Huawei, Hitachi i IBM (7 proc., 6,2 proc. i 6,0 proc.). Huawei osiągnęło niemal 50-procentowy wzrost sprzedaży storage'u rok do roku, przeskakując pod względem udziałów Hitachi i IBM.

Pure Storage i Lenovo mimo poprawy wyniku nie zmieściły się w pierwszej piątce liderów rynku pamięci masowych OEM dla przedsiębiorstw.

 

Najwięksi producenci pamięci masowych dla przedsiębiorstw na świecie (pod względem wartości sprzedaży)