3Com rozpoczął sprzedaż systemu central telefonii sieciowej SuperStack 3 NBX. Nowy produkt z serii NBX 100 może obsłużyć ok. 700 użytkowników. Centrala ta jest częścią oferty 3Coma w dziedzinie central telefonicznych IP. Systemy telefonii sieciowej 3Com służą do połączenia między oddziałami firmy, ujednoliconego przesyłania wiadomości, integracji systemów telefonicznych i informatycznych oraz tworzenia telecentrów (call centre).
SuperStack 3 NBX ma procesor połączeń oraz bramę do sieci WAN (gateway). W skład systemu wchodzą także telefony ethernetowe, pracujące w standardzie 10/100 Mb/s. Dostępne są również telefony z wbudowanymi portami na podczerwień. 3Com dostarcza także aplikacje do palmtopów, umożliwiające wybieranie numerów w systemie NBX. Centrala pracuje na systemie operacyjnym RTOS (real-time operating system) VxWorks Wind River Systems, który jest używany we wszystkich rozwiązaniach telefonii sieciowej 3Coma. SuperStack 3 NBX zawiera także redundantne porty Ethernet (uplink) 10/100 i zasilacze rezerwowe. Oprogramowanie do zarządzania systemem obejmuje narzędzia 3Com Network Supervisor oraz NBX NetSet (służy do automatycznego wprowadzania rozszerzeń i zmian w systemie).
System telefonii sieciowej SuperStack 3 NBX będzie dostępny w Polsce w drugiej połowie br.