relacja: Tomasz Gołębiowski, Orlando  


Liczba autoryzowanych sprzedawców
Surface’a na świecie ma skoczyć z kilkuset do kilku tysięcy.
Niestety, z informacji uzyskanych przez CRN Polska wynika, że nowa
liberalna polityka nie oznacza, że tablet Microsoftu trafi na polski
rynek za pośrednictwem lokalnych resellerów. Przedstawiciele
koncernu odmówili odpowiedzi na pytanie, kiedy może nastąpić
przełom w tej kwestii.

Jak już informowaliśmy, nie wszyscy
uczestnicy Worldwide Partner Conference 2015 z entuzjazmem przyjęli
decyzję koncernu liberalizującą politykę sprzedaży Surface’a w
autoryzowanym kanale dystrybucyjnym. Część partnerów zastanawia
się, czy dalszy rozwój na ospałym rynku tabletów ma sens.
Przypominają, że jeszcze dwa lata temu, kiedy pierwszy Surface
ujrzał światło dzienne, sytuacja rynkowa była zupełnie inna.

Przykładowo, w
IV kw. 2013 r. globalna sprzedaż – według IDC – była o 28
proc. wyższa niż rok wcześniej (jednocześnie ponad 60 proc.
lepsza niż w poprzednim kwartale). Tymczasem w 2015 r. analitycy
przewidują 3,8-proc. spadek zamówień w porównaniu z rokiem
ubiegłym. Phil Sorgen, szef światowego kanału partnerskiego
Microsoftu odpowiada, że to nie problem, i podkreśla, że
zapotrzebowanie na Surface’a 3 nie tylko jest bardzo duże, ale
wciąż rośnie.