Surface: Polacy jeszcze poczekają
Podczas trwającego właśnie światowego zjazdu partnerów Microsoftu, producent zapowiedział znaczące poluźnienie polityki sprzedaży swojego tabletu.
relacja: Tomasz Gołębiowski, Orlando
Liczba autoryzowanych sprzedawców
Surface’a na świecie ma skoczyć z kilkuset do kilku tysięcy.
Niestety, z informacji uzyskanych przez CRN Polska wynika, że nowa
liberalna polityka nie oznacza, że tablet Microsoftu trafi na polski
rynek za pośrednictwem lokalnych resellerów. Przedstawiciele
koncernu odmówili odpowiedzi na pytanie, kiedy może nastąpić
przełom w tej kwestii.
Jak już informowaliśmy, nie wszyscy
uczestnicy Worldwide Partner Conference 2015 z entuzjazmem przyjęli
decyzję koncernu liberalizującą politykę sprzedaży Surface’a w
autoryzowanym kanale dystrybucyjnym. Część partnerów zastanawia
się, czy dalszy rozwój na ospałym rynku tabletów ma sens.
Przypominają, że jeszcze dwa lata temu, kiedy pierwszy Surface
ujrzał światło dzienne, sytuacja rynkowa była zupełnie inna.
Przykładowo, w
IV kw. 2013 r. globalna sprzedaż – według IDC – była o 28
proc. wyższa niż rok wcześniej (jednocześnie ponad 60 proc.
lepsza niż w poprzednim kwartale). Tymczasem w 2015 r. analitycy
przewidują 3,8-proc. spadek zamówień w porównaniu z rokiem
ubiegłym. Phil Sorgen, szef światowego kanału partnerskiego
Microsoftu odpowiada, że to nie problem, i podkreśla, że
zapotrzebowanie na Surface’a 3 nie tylko jest bardzo duże, ale
wciąż rośnie.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.