W IV kw. roku finansowego 2015, Symantec wypracował 1,52 mld dol. przychodów, o 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Kiepsko idzie zwłaszcza biznes konsumencki, w tym sprzedaż pakietów Norton dla użytkowników domowych. Spadek przychodów tego działu wyniósł 19 proc., do 408 mln dol. Nieco lepiej było w przypadku zabezpieczających produktów dla przedsiębiorstw – tutaj przychody spadły o 4 proc., do 491 mln dol. Oba te biznesy do końca br. mają zostać wydzielone w osobną spółkę. Druga firma, jaka powstanie po podziale Symantec’a – Veritas, zajmie się zarządzaniem danymi (rozwiązania do backupu, kopii zapasowych). Ten dział radził sobie najlepiej, odnotowując niewielki wzrost przychodów, do 619 mln dol.

W całym roku obrotowym przychody Symantec’a spadły o 3 proc., do 6,51 mld dol. Biznes zarządzania danymi urósł o 2 proc. W przypadku konsumenckich produktów zabezpieczających spadek sprzedaży wyniósł 9 proc., a dla produktów biznesowych – 2 proc. Zysk netto za cały rok zamknął się w kwocie 878 mln dol. (-2 proc.), głównie ze względu na poniesione w ostatnim kwartale koszty restrukturyzacji (61 mln dol.) oraz podziału firmy (43 mln dol.).

W kolejnym roku finansowym Symantec wyda 56 – 86 mln dol. na restrukturyzację i 89 – 109 mln dol. w związku z podziałem. W kwietniu rozdzielono działy handlowe. Od października br. działalność operacyjna obu przyszłych firm będzie prowadzona samodzielnie. Podział firmy oficjalnie ma nastąpić 2 stycznia 2016 r. Więcej szczegółów związanych z tą operacją zostanie ujawnionych w sierpniu.  

W trwającym już roku finansowym 2016 Symantec prognozuje obroty rzędu 6,21 – 6,35 mld dol. Aby wzmocnić część konsumencką, zamierza zwiększyć sprzedaż pakietów zabezpieczających m.in. poprzez dostawców usług. Planowane są zmiany w marketingu oraz strukturze cen produktów premium.