System EDI zwiększy szansę na dotacje z Unii
Do 30 listopada przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie e-biznesu w ramach programu Innowacyjna Gospodarka. Na 100 możliwych punktów 12 można otrzymać za wdrożenie systemu EDI.
O dofinansowanie mogą starać się firmy, które mają podpisane umowy z innymi przedsiębiorcami dotyczące współpracy w oparciu o rozwiązania elektroniczne. Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 2 mln zł, minimalna – 20 tys. zł. W obecnej rundzie konkursu można dostać 12 punktów (na 100 możliwych), jeśli projekt przewiduje wdrożenie systemu EDI u wnioskodawcy i jego partnerów biznesowych.
EDI (ang. Electronic Data Interchange) to system elektronicznej wymiany informacji i sposób zapisu dokumentów takich jak zamówienia, listy przewozowe, faktury. Umożliwia m.in. przesyłanie i przechowywanie e-faktur i wymianę dokumentów.
– W porównaniu do Działania 8.1 zmienił się system oceny projektów – mówi Milena Jankowska, konsultant ds. funduszy UE w Europejskim Centrum Doradztwa Finansowego – Poprzednio oceny przyznawano na zasadzie „zerojedynkowej”, tzn. 1 oznaczało spełnione kryterium, a zero – warunek niespełniony. W przypadku Działania 8.2 do zdobycia jest w sumie 100 punktów, a absolutne minimum to 40 punktów, ponieważ gwarantuje pozytywną ocenę merytoryczną i daje szansę na przyznanie rekomendacji do udzielenia wsparcia.
Jak zaznaczyła przedstawicielka ECDF, osiągnięcie pułapu 40 pkt może, ale nie musi oznaczać przyznania dotacji, ponieważ pomoc – do wyczerpania funduszy przewidzianych w programie – otrzymają najlepiej ocenione projekty.
Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem muszą dołączyć do wniosku co najmniej dwie umowy o współpracy z partnerami. Każdy wnioskodawca uzyskuje punkty adekwatne do czasu obowiązywania umowy – im dłużej, tym lepiej. Wyżej punktowana jest współpraca z partnerem zagranicznym (uważa się, że przedsiębiorstwo utrzymujące trwałe relacje z partnerem na rynku międzynarodowym ma większy potencjał rozwoju).
Informacje i dokumenty do pobrania znajdują się na stronie http://poig.parp.gov.pl/index/index/748
.
Podobne aktualności
Inwestują w technologie zakupowe
Grupa OEX nabyła udziały w spółce oferującej platformę zakupową.
E-biznes: jak dobrać słowa kluczowe
Przy optymalizacji serwisu pod wyszukiwarki (SEO) pierwszym krokiem jest wybór słów kluczowych. Eactive podpowiada, jak się do tego zabrać, aby serwis był lepiej widoczny w Google’u.
PARP sypnie (unijnym) groszem
W pierwszym konkursie na wsparcie dla projektów e-biznesu B2B Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zatwierdziła do dofinansowania 519 wniosków na łączną kwotę 361,2 mln zł.