Szef HPE ostro o Lenovo
"Wprowadzają klientów w błąd" - twierdzi CEO HPE o konkurencie. Lenovo naturalnie jest innego zdania.
Porównanie Lenovo TruScale z HPE GreenLake wprowadza w błąd klientów – twierdzi CEO HPE, Antonio Neri, według amerykańskiego CRN-a. Są to oferty rozwiązań infrastrukturalnych w modelu usługowym (pay-per-use). Lenovo uruchomiło swoją dwa tygodnie temu. Neri utrzymuje, że Lenovo wprowadza w błąd porównując model korzystania z TruScale z opartym na oprogramowaniu GreenLake Flex Capacity. Według szefa HPE nie ma między nimi porównania. Lenovo argumentuje, że u niego klient nie ma obowiązku wykupienia minimalnej pojemności i przekonuje, że to lepsza opcja.
Natomiast Neri nazywa swoją GreenLake Flex Capacity "prawdziwą usługową ofertą" świadczoną lokalnie, bo według niego jest to pełne rozwiązanie, tzn. obsługiwane przez oprogramowanie i wspierane przez usługi finansowe. Jedna i druga strona sporu twierdzi, że ich oferta jest bardziej elastyczna.
Słowne przepychanki obu firm wokół usług pey-per-use świadczy o ich rosnącym znaczeniu na rynku. Według HPE sprzedaż oferty GreenLake zwiększyła się w minionym kwartale o 300 proc., a oferta została dobrze przyjęta przez partnerów, którzy chcą zapewnić klientom lokalną alternatywę dla chmury publicznej. Z kolei Lenovo przytacza dane IDC, z których wynika, że 63 proc. nabywców rozwiązań IT ceni dostępność elastycznych opcji płatności lub modelu pay-per-use. Tego rodzaju rozwiązania mają odciążyć działy IT od bieżącego zarządzania i utrzymania systemów oraz zapewnić klientom elastyczność infrastruktury w siedzibie firmy lub w innej wskazanej lokalizacji.
Szef HPE nie pierwszy raz nie przebiera w słowach komentując działania konkurencji. W ub.r. dostało się Dellowi.
Podobne aktualności
Dwucyfrowy spadek sprzedaży HPE. Osłabł popyt na sieci
Spadek zapotrzebowania na sieciówkę był większy niż oczekiwano. Spory wzrost odnotowano natomiast na powtarzalnych rocznych przychodach GreenLake.
Lenovo powróciło do wzrostu sprzedaży
Po 5 kwartałach spadków z rzędu (rok do roku), przychody Lenovo poszły w górę do ponad 15 mld dol.