CEO chińskiego koncernu Eric Xu podzielił się swoją opinią na temat smartwatchy. Pytany podczas Huawei Analyst Summit 2017, czy rynek smartfonów jest bliski końca, ponieważ – zdaniem analityka – w przyszłości będziemy używać rozwiązań informatycznych zintegrowanych w ubraniu, okularach lub zegarkach, odpowiedział z rozbrajającą szczerością:

"Nie noszę zegarka. Nigdy nie byłem optymistą, jeśli chodzi o rynek smartwatchy. Właściwie to nigdy nie rozumiałem, dlaczego mamy nosić inteligentne zegarki, skoro wszystko, czego potrzebujemy, jest w smartfonie." – stwierdził Eric Xu. 

Co ciekawe, w tym roku chiński producent wprowadził nową wersję swojego smartwatcha. Zwątpienie Erica Xu w tego typu produkty nie musi jednak przełożyć się na strategię koncernu. Huawei ma rotacyjnego szefa, więc nowy CEO może mieć zupełnie inne zdanie na temat inteligentnych zegarków.

Po głębokich spadkach sprzedaży w II i III kw. 2016 r. popyt na inteligentne zegarki ponownie wzrósł w IV kw. 2016 r., kiedy to producenci wprowadzili na rynek rekordowe 8,2 mln urządzeń. W całym 2016 r. dostawy na świecie wzrosły o 3,3 proc. wobec 2015 r., osiągając 21,1 mln szt., z tym że ponad połowa z nich miało logo Apple'a – według Strategy Analitycs.