"To był trudny rok, pełen wrażeń, ale z efektami. Ze strony Lenovo był bardzo udany w każdym segmencie: konsumeckim, small biznes, enterprise" - zapewnił dyrektor generalny Lenovo, Andrzej Sowiński, podsumowując 2019 r. podczas spotkania z dziennikarzami.

Ocenia, że rok 2020 na polskim rynku może być nawet lepszy niż mijający okres.

"Sądzimy, że rynek w Polsce powinien się ustabilizować. Oczekujemy nawet delikatnego jednocyfrowego wzrostu" - uważa dyrektor.

"Wchodzimy w nowy rok z problemem dostępności kluczowego komponentu, który jest niezbędny do pracy komputera, ale zapasy magazynowe, jakie mamy w Polsce, sprawiają, że nie powinno to wpłynąć na naszą sprzedaż" - zaznaczył dyrektor, nawiązując do utrzymującej się niedostatecznej podaży procesorów Intela.


Data Center Group stawia rozwój na rynku MŚP

Także w biznesie infrastrukturalnym na polskim rynku Lenovo w 2020 r. oczekuje pozytywnego trendu. Roman Sioda, szef Data Center Group zapewnia, że minionym roku rozwój nastąpił szczególnie w segmencie MŚP. Było więcej wdrożeń. Uważa, że przyszły rok będzie nadal okresem rozwoju dla DCG na rynku SMB. Zapowiedział, że DCG będzie inwestować w obszar usług wdrożeniowych w celu rozwoju bardziej kompleksowych projektów.

Strategia grupy nadal zakłada koncentrację na "inteligentnej transformacji" przedsiębiorstw, która opiera się na 4 filarach: przetwarzaniu w chmurze, analityce biznesowej, sztucznej inteligencji i rozwiązaniach dziedzinowych, takich jak np. SAP HANA - wyjaśniał Marek Okularczyk, Business Development Executive w Lenovo DCG.

Podkreślano, że Lenovo jest liderem, jeśli chodzi o niską awaryjność serwerów x86. Osiągnęło najwyższy poziom niezawodności w porównaniu z innymi vendorami 6 rok z rzędu w badaniu ITIC - w ocenie ankietowanych 750 dyrektorów w 22 krajach.


Biznes oczekuje niezawodności i bezpieczeństwa

Z kolei Maciej Polak, Solution Engeener & Product Evangelist w Lenovo, informował, że celem Lenovo w segmencie biznesowych PC jest dalszy wzrost wytrzymałości i niezawodności urządzeń. Stąd laptopy biznesowe są zgodne z amerykańskim standardem militarnym. Według danych Rescuecom komputery i tablety Lenovo (biznesowe i konsumenckie) są w czołówce rankingu niezawodności sprzętu. Inżynier poinformował, że 97 proc. napraw modeli biznesowych jest realizowanych w trybie NBD. Celem jest 98,5 proc.

Podczas prezentacji poinformowano również o szeregu rozwiązań, które mają poprawić bezpieczeństwo danych użytkowników biznesowych komputerów przenośnych Lenovo. Nowością w ThinkPadach jest funkcja Privacy Alert, która sygnalizuje, czy ktoś spogląda np. przez ramię na ekran naszego notebooka.

Kolejnym nowym zabezpieczeniem jest czujnik otwarcia obudowy. Powiadamia, czy ktoś bez wiedzy użytkownika "grzebał" w jego notebooku.

Wprowadzono także możliwość ujednoliconego zarządzania we wszystkich urządzeniach ThinkPad, co ma ułatwić pracę administratorom.


Desing coraz ważniejszy dla młodszych klientów

Maciej Polak zauważył, że w komputerach przenośnych widoczny jest efekt konsumeryzacji - przenikanie się cech modeli bizesowych i konsumenckich. Taką cechą jest np. konwertowalność modeli biznesowych. Z kolei zasłonki na kamerę i pióra elektroniczne przeszły z biznesowych do konsumenckich urządzeń.

Według danych zaprezentowanych przez producenta dla młodszych generacji klientów coraz ważniejszy jest wygląd urządzenia - im młodsi użytkownicy, tym większe okazuje się znaczenie designu. Najważniejszy jest materiał, z jakiego wykonany jest komputer (ma znaczenie dla 41 proc. pytanych z pokolenia Z oraz dla 40 proc. millenialsów).

Wyraźny w grupie młodszych użytkowników jest trend CYOD, tzn. oczekiwanie, że pracownik będzie mógł wybrać dla siebie sprzęt spośród modeli zamówionych przez firmę.


Haker zobaczy ciemność

Z kolei w modelach konsumenckich do wszystkich produktów Lenovo będzie dodawana fizyczna blokada kamery. W przypadku tabletów producent stawia na model użytkowania oparty na odtwarzaniu multimediów (Netlix, Spotify, Youtube). Rośnie także znaczenie smart home, więc urządzenia można sparować z pomocą asystenta Google'a.