Prognoza zakłada, iż w III kw. br. na całym świecie klienci kupili 2,5 mln netbooków i notebooków o przekątnej od 10,4 do 12,5 cala, a w IV kwartale sprzedaż przekroczy 3 mln szt (wzrost 21 proc.). Według DisplaySearch do końca 2010 r. zbyt małych komputerów wyniesie 9,7 mln szt., a w 2011 r. zbliży się do 12 mln (11,8 mln szt.). Analitycy przewidują również wzrosty w segmencie najpopularniejszych notebooków z ekranami od 13 do 16,4 cala. W IV kw. 2010 r. ich zdaniem sprzedaż wyniesie 40,5 mln urządzeń, o 13 proc. więcej niż w III kw. br. Na całym świecie w 2010 r. zostanie kupionych 147,2 mln notebooków 13-16,4 calowych, a w 2011 r. – 175 mln (wzrost o 19 proc. r/r) – prognozuje DisplaySearch. Będzie także rósł popyt na największe komputery przenośne (z ekranem 17 cali lub większym) – w IV kw. br. zbyt urządzeń z segmentu 'desktop replacement’ powinien wynieść 3,9 mln szt. (wzrost o 7 proc. w odniesieniu do III kw br.), a w 2011 r. – 16,2 mln szt. (o jedną piątą więcej niż w 2010 r.).

Jeszcze szybciej ma rozwijać się rynek tabletów, łącznie z iPadem – w IV kw. br. prognozuje się 25 proc. wzrostu w stosunku od III kw. br. (16,2 mln szt.), a w całym 2011 r. – 41-procentowy wzrost w porównaniu z 2010 r. (co oznacza sprzedaż 69,1 mln tabletów na całym świecie).

Zdaniem analityków tablety zaczną odbierać udział w rynku netbookom, choć takie zjawisko będzie widoczne przede wszystkim w zamożnych krajach. Na tzw. emerging markets (do których zaliczana jest także Polska) zapotrzebowanie na netbooki utrzyma się na wyższym poziomie, gdyż część użytkowników kupuje je jako pierwszy komputer. Zmiana trendu jest już widoczna w skali globalnej w przypadku najpopularniejszych netbooków 10-calowych. Zgodnie z danymi DisplaySearch sprzedaż tych urządzeń w II kw. 2010 r. zmniejszyła się o 8 proc. w porównaniu z II kw. 2009 r. i wyniosła na całym świecie 6,5 mln szt.