Tablety na równi pochyłej
Za 5 lat sprzedaż tabletów będzie o jedną trzecią mniejsza niż obecnie – prognozuje ABI Research. Zwiększy się jednak udział markowych modeli w sprzedaży.
W 2015 r. na rynek wprowadzono ponad 207 mln tabletów, w 2021 r. ta liczba spadnie do 140 mln szt. – według prognozy firmy badawczej. Popyt zmniejsza się w powodu nasycenia rynku, długiego cyklu wymiany oraz popularności smartfonów i phabletów.
Będzie topniała zwłaszcza sprzedaż tanich modeli tzw. “white box”, ponieważ klienci wybierają coraz częściej markowe urządzenia. W 2021 r. ich udział w rynku tabletów sięgnie 88,5 proc. wobec 70,5 proc. w 2016 r. Większość tabletów nadal kupują klienci na największych dojrzałych rynkach (63 proc. markowych modeli w 2015 r.). Za 5 lat popyt będą generować jednak przede wszystkim kupujący na rynkach wschodzących (57 proc. udziału w sprzedaży markowych modeli).
Podobne aktualności
Rynek zestawów AR/VR wrośnie 5-krotnie w 5 lat
Przedsiębiorstwa nadal będą cenić AR/VR w dwóch istotnych zastosowaniach - według prognozy.
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.