Sprzedaż tabletów w zachodniej Europie w ujęciu ilościowym zmniejszyła się o 6,7 proc. w III kw. ub.r., ale wartość zbytu wzrosła o 4,8 proc., do 2,5 mld dol. – według IDC. Powody są następujące: wzrosła sprzedaż modeli 2 w 1 (z dołączaną klawiaturą), co pociągnęło za sobą wzrost średniej ceny. Sprzedaż tabletów w cenie ponad 600 euro wzrosła o blisko 66 proc. Uzyskały one ponad 10 proc. udziału w zachodnioeuropejskim rynku. Z kolei udział tabletów z dopinaną klawiaturą zwiększył się o 21,9 proc. wobec 13,8 proc. rok wcześniej. Za rosnącą sprzedażą modeli z wyższych półek cenowych i 2 w 1 stoją przedsiębiorstwa. Zakupy tabletów w firmach wzrosły o 13,3 proc.

Z kolei sprzedaż tradycyjnych tabletów spadła o 15,5 proc. z uwagi na niewiele innowacji w tych urządzeniach.