Na początku IV kw. 2018 r. – w październiku br. – sprzedaż tabletów w polskiej dystrybucji spadła o 21,5 proc. rok do roku – według ustaleń Contextu.

Popyt na tablety w dystrybucji w naszym kraju stopniał wbrew europejskiemu trendowi – w zachodniej Europie na początku IV kw. br. sprzedaż zwiększyła się o 21 proc. r/r. Prawie wszystkie kraje regionu były na plusie – biorąc pod uwagę dane od dystrybutorów. Co istotne, największe europejskie rynki – Niemcy i Wielka Brytania – odnotowały solidne wzrosty (o 29,1 proc. oraz 21,3 proc.). Sprzedaż tabletów w dystrybucji na zachodzie Europy zaczęła rosnąć w II kw. br. po długim okresie spadków.  

Znaczna część tego wzrostu nastąpiła za sprawą Huawei. Chińska marka w zachodnioeuropejskiej dystrybucji wypracowała wzrost sprzedaży na poziomie 221 proc. rok do roku, osiągając 20,5 proc. udziału w rynku i wyprzedzając Samsunga, który był 23 proc. na plusie. Apple utrzymało pozycję nr 1 (+4 proc.). Najwięksi gracze umacniają się, bo z produkcji tabletów zrezygnowało w ostatnich latach wielu konkurentów.
 
Większość tabletów na zachodzie Europy (prawie 60 proc.) sprzedano w retailu i etailu. W segmencie konsumenckim wzrost wyniósł 20 proc. W biznesowych kanałach sprzedaży również nastąpiła poprawa, ale w mniejszej skali.