Tajemniczy e-mail krytykuje Ceneo. Serwis odpiera zarzuty
Niektóre sklepy internetowe otrzymały niepodpisany e-mail, w którym zarzucono Ceneo m.in. zawyżanie opłat dla sprzedawców. Portal poinformował o podjęciu kroków prawnych.
W e-mailu pod tytułem ’Ceneo.pl – Czy mamy się czego bać?’ nieznany nadawca zarzuca serwisowi żądzę zysku kosztem e-sklepów i dążenie do przejęcia kontroli nad ich działaniem. Jego zdaniem temu mają służyć zmiany wprowadzone ostatnio w serwisie, m.in. możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio na stronie. W liście stwierdzono, że z tego powodu sprzedawcy będą musieli przekazywać na rzecz Ceneo więcej niż dotychczas. Skrytykowano także program Zaufane Opinie.
’Od dłuższego czasu Ceneo.pl serwuje różnego rodzaju super rozwiązania, które pod płaszczykiem usprawnienia zakupów w Internecie, mają jedynie na celu zbieranie jak największej ilości informacji na temat działania i funkcjonowania sklepów internetowych w naszym kraju a co za tym idzie przejmowanie kontroli nad poszczególnymi elementami działania sklepów internetowych. Zaczęło się od programu Zaufane Opinie, gdzie skrypt śledzący przekazuje jedynie, według słów Ceneo.pl, email klienta. ’ – oznajmia autor listu. Innowacje udostępnione w serwisie podsumowuje: ’Będziesz więcej płacił i mniej zarabiał’.
Anonimowy nadawca apeluje, by nie przystępować do programów Ceneo.pl, jeśli nie są obopólnie korzystne. W treści znajduje się odnośnik do strony akcji związanej z mailem.
Ceneo w komunikacie, prezentującym oficjalne stanowisko w tej sprawie, odpowiada, że na wprowadzeniu opcji „Kup na Ceneo” korzystają sprzedawcy oraz użytkownicy. „Kup na Ceneo nadaje użytkownikom wygodę i bezpieczeństwo, a sklepom opłacone zamówienia do realizacji” – napisano w oświadczeniu. Stwierdzono także, że program Zaufane Opinie zwiększa zaufanie klientów i tym samym przekłada się na wzrost sprzedaży w e-sklepach. Zapewniono, że informacje w ramach 'Opinii’ są gromadzone jedynie dla celów programu.
’Dane, które otrzymujemy tą drogą wykorzystywane są tylko i wyłącznie do wysyłania ankiet oceniających sklepy. Ceneo nie może i nie wykorzystuje tych informacji w inny sposób.’ – informuje serwis.
Zdaniem Ceneo anonimowy e-mail z zarzutami narusza dobre imię serwisu. Poinformowano o podjęciu kroków prawnych w celu jego ochrony oraz ustalenia nadawcy.
Podobne aktualności
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.
Apel do Euro-net, Media Saturn, Terg, Neonet, Morele, Allegro i Ceneo
"Zwiększony popyt może rodzić pokusę nieuzasadnionego podwyższania cen" - twierdzi prezes UOKiK zwracając się do największych detalistów.
Hakerzy powiązani z Białorusią mieli wykraść maile polskiego ministra
Od kilku lat trwa akcja siania zamętu i dezinformacji w Polsce i innych krajach, w której biorą udział hakerzy - wynika z ustaleń ekspertów.