Dzięki kontraktowi z Samsungiem firma powiększa swoje portfolio o kolejne grupy produktowe koreańskiego giganta, w tym telefony, tablety i przeznaczone do nich akcesoria. Umowa zaczyna obowiązywać od stycznia br.

Tech Data jest już dystrybutorem takich urządzeń Samsunga jak monitory, urządzenia wielofunkcyjne, drukarki, tonery, dyski SSD, pamięci DRAM i flash.

Dystrybutor utworzył nowy dział – Mobile. Zamierza zwiększać przychody dzięki nowej linii produktowej.

W polskim oddziale Tech Daty Product Managerem ds. rynku mobile został Paweł Bury, który wcześniej pracował w Samsungu jako IM B2B ODS Unit Manager. Odpowiadał za sprzedaż i wsparcie sprzedaży telefonów i tabletów w kanale operatorskim. Doświadczenie zdobywał także w T-Mobile.
 
Menedżer podkreśla wizerunkowy oraz ekonomiczny aspekt przedsięwzięcia .
„Tech Data Corporation staje się oficjalnym dystrybutorem produktów mobilnych marki Samsung, co jest odpowiedzią na rosnący popyt oraz znaczące zainteresowanie ze strony partnerów i integratorów przedsiębiorstwa jej produktami” – komentuje PM ds. rynku mobilnego w Tech Dacie.

Według danych Gemiusa Samsung jest najpopularniejszą marką urządzeń mobilnych w Polsce. W połowie grudnia ub.r. sprzęt koreańskiej firmy miał 37 proc. udziału w mobilnym ruchu internetowym na krajowych witrynach.