Tech Data zainwestuje ok. 750 mln dol. w ciągu 5 lat – zapowiedział dystrybutor po finalizacji transakcji przejęcia przez Apollo Global Management.

Nowe środki mają pójść na inicjatywy związane z chmurą, z danymi i analityką oraz na zwiększenie możliwości firmy w kluczowych biznesach.

W szczególności Tech Data zainwestuje w swoją platformę chmurową StreamOne. Resellerzy będą mogli korzystać z jej zasobów oferując dostępne na niej usługi pod własną marką klientom końcowym – zapowiedział CEO Rich Hume według amerykańskiego CRN-a.

Szef firmy twierdzi zresztą, że nazywanie StreamOne "platformą chmurową" oznacza niedocenianie tego, co dystrybutor chce osiągnąć. Określa ją jako "platformę agregacji rozwiązań i orkiestracji".

Jak wyjaśnia, nie będzie to jednokierunkowe miejsce sprzedaży, od vendora, przez dystrybutora, do resellera, ale także platforma, gdzie partnerzy będą mogli sprzedawać zbudowane przez siebie rozwiązania. Dzięki temu znacznie zwiększą możliwości dotarcia do klientów. Takie funkcje mają pojawić się w miarę rozbudowy StreamOne.

Sami giganci chmury to za mało

Zdaniem Richa Hume infrastruktury największych dostawców chmury publicznej, jak AWS, Microsoft czy IBM są "same w sobie interesującymi technologiami, ale niewystarczającymi, aby zapewnić wartość biznesową". Przekonuje, że równie ważny jest otaczający je ekosystem, a większą wartość biznesową mogą dostarczyć niezależni dostawcy oprogramowania, których pozyskuje Tech Data.

Ocenia, że obecnie nastał czas przełomu, jeśli chodzi o narzędzia, procesy i możliwości, jakich będą potrzebować resellerzy, dostawcy rozwiązań i usług zarządzanych. Według niego 750 mln dol. trzeba traktować jak zaliczkę, która stworzy partnerom możliwości dostarczenia rozwiązań klientom końcowym i innym segmentom rynku.  

Więcej automatyzacji i analityki

Drugi obszar inwestycji obejmie kluczowe procesy biznesowe i związane z nimi możliwości i narzędzia. "Zostanie to odświeżone od góry do dołu dzięki najnowocześniejszym technologiom" – zapowiada CEO Tech Daty w CRN USA. Nowe środki zostaną wykorzystane na dalszą automatyzację, m.in. procesów związanych z ofertami, widocznością dostaw, we współpracy z vendorami.

Trzeci obszar, na który pójdzie część z 750 mln dol. inwestycji, to dane i analityka. Tutaj celem jest wsparcie klientów, producentów i samej Tech Daty w osiąganiu lepszych wyników.