Zmiany w programach producentów, skierowanych do kanału sprzedaży, mogą mieć negatywny wpływ na marże Tech Daty – przyznał CEO międzynarodowego dystrybutora, Robert Dutkowsky.

Zauważył, że zasady współpracy z producentami podlegają modyfikacjom i nie jest to nic wyjątkowego, ale teraz skutki mogą być inne niż zwykle. "Niektórzy z naszych ważnych producentów wprowadzają zmiany, które będą miały znaczący wpływ na naszą rentowność" – stwierdził CEO dla amerykańskiego CRN-a. Nie ujawnił, o jakie firmy chodzi. Według danych za 3 kwartały ub. roku finansowego, największy udział w obrotach Tech Daty miały Apple (14 proc.), Cisco (10 proc.) i HP (10 proc.).

CEO oznajmił, że w związku ze wspomnianym zmianami zostaną podjęte odpowiednie działania, takie jak przesunięcie zasobów wsparcia.

Wcześniej dyrektor finansowy Tech Daty, Chuck Dannewitz, ocenił, że w tym roku można spodziewać się jednocyfrowej poprawy zysku operacyjnego spółki wobec ub.r. (non-GAAP). W minionym roku finansowym korporacja odnotowała spore wzrosty, związane głównie z przejęciem Avnet TS. Zwiększył się również zysk brutto.

Według dystrybutora w poprzednim roku finansowym wzrosła sprzedaż komputerów, rozwiązań sieciowych i oprogramowania w chmurze. W tym roku szef firmy oczekuje największej poprawy w przypadku rozwiązań chmurowych – w dwucyfrowej skali. Dotyczy to zwłaszcza chmury hybrydowej, gdzie wzrost powinien iść w parze z rosnącą sprzedażą rozwiązań hiperkonwergentnych – uważa Dutkowsky. Jego zdaniem spadną natomiast obroty w dystrybucji serwerów, pamięci masowych i tabletów.