Zapowiedziany dziś przez Tech Datę "Global Business Optimization Program" ma na celu wzmocnienie regionalnych modeli strategii rynkowej, aby generować jeszcze większą wartość dla partnerów w kanale sprzedaży – deklaruje dystrybutor. Inne cele to cyfryzacja procesów oraz poprawa wydajności pracy dzięki większej centralizacji i standaryzacji w całej światowej strukturze firmy.

Według Tech Daty GBO umożliwi stworzenie bardziej efektywnej i sprawniejszej organizacji oraz ograniczy koszty o 70-80 mln dol. rocznie. Z tego połowa będzie reinwestowana w celu osiągnięcia strategicznych celów dystrybutora. Koszty wdrożenia programu Tech Data ocenia jednorazowo na 70-80 mln dol. w ciągu najbliższych 18-24 miesięcy. Do 31 lipca br. wydatki związane z GBO wyniosły 18 mln dol.

Zapowiedź optymalizacji biznesu zbiegła się z publikacją wyników II kw. roku finansowego Tech Daty, który zakończył się 31 lipca. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. dystrybutor zwiększył obroty o 10 proc., do 8,9 mld dol. CEO Tech Daty, Rich Hume, wskazuje na popyt na rozwiązania do punktów końcowych jako główny czynnik wzrostu.

Zysk netto wyniósł 77,68 mln dol. wobec 47,46 mln dol. przed rokiem (+60 proc.). Zwrot z zainwestowanego kapitału osiągnął wskaźnik 11 proc.

Jednak analitycy oczekiwali po firmie więcej. Zysk na akcję (w ujęciu non-GAAP) był niższy od konsensusu – 2,01 dol. wobec 2,14 dol., jakich spodziewali się średnio specjaliści giełdowi.

Ponad połowę światowych przychodów w II kw. (51 proc.) Tech Data osiągnęła w Europie. Obroty o wartości 4,5 mld dol. okazały się o 13 proc. wyższe niż przed rokiem (+9 proc. po stałych kursach walut). Zysk operacyjny zwiększył się do 29,1 mln dol. z 18,5 mln dol. przed rokiem. Do wyraźnej poprawy bilansu Tech Daty przyczyniło się również przejęcie Avnet TS.