W raporcie „Tech Trends 2017. The kinetic enterprise” Deloitte zwraca uwagę na zacieranie się granic funkcjonowania działów IT w firmach. Technologia staje się integralną częścią wszystkich obszarów działalności biznesowej i wszystkich działów w organizacji. Problemem dla firm jest nie nadążanie za tempem zmian technik informacyjno-komunikacyjnych. Z badań wynika, że prawie 90 proc. prezesów firm i działów HR nie wie, jak stworzyć organizację przyszłości.

Zdaniem ekspertów Deloitte będzie się ona opierać m.in. na elastycznych modelach zarządzania, które umiejętnie łączą ekspertów biznesowych z ekspertami IT oraz wykorzystują wszystkie możliwości, jakie dają nowoczesne technologie. Wśród nich szczególne znaczenie dla rozwoju biznesu będą miały:

IT bez granic –  usuwanie granic między biznesem a IT, przekształcanie IT w otwarty, zwinny i interdyscyplinarny pion operacyjno-wykonawczy, który korzysta z dostępnych na rynku talentów oraz nowych relacji z dostawcami, inkubatorami i uczelniami.

Analiza dark data – szukanie korzyści biznesowych w pomijanych dotąd zasobach danych: niewykorzystanych danych będących w posiadaniu firm; nieuporządkowanych danych (wideo, dźwięk, obrazy); danych z tzw. „deep web”.

Sztuczna inteligencja – jako kolejny etap rozwoju zaawansowanej analityki, która nie tylko tworzy nowe algorytmy i systemy rozproszone, ale też zwiększa wydajność pracowników; uczenie maszynowe, boty i robotyka zwiększą zakres i stopień automatyzacji ludzkich działań.

Rzeczywistość mieszana – połączenie technologii AR/VR
i internetu rzeczy; rozwijane są platformy, urządzenia i systemy informatyczne, które w połączeniu będą mogły zastąpić klawiatury czy ekrany oraz zmienić sposób współdziałania i komunikowania się ludzi. 

Otwarta architektura – modernizacja infrastruktury przedsiębiorstwa poprzez jej konteneryzację, standaryzację i autonomię; zapewni to zwiększenie wydajności, zmniejszenie kosztów sprzętu i pracy a także zwiększenie tempa procesów, ich elastyczności i szybkości uzyskiwania wyników.

Wszystko jako usługa – reorganizacja przedsiębiorstw, w celu zwiększenia ich możliwości biznesowych, do modelu, w którym zaczynają oferować produkty bądź realizować procesy biznesowe w modelu „as-a-service”- jako usługę.

Blockchain: gospodarka zaufania – przyjęcie przez blockchain roli zaufanego strażnika oraz gwaranta jawności transakcji w rozwijającej się „gospodarce zaufania”; możliwości selektywnego dzielenia złożonej tożsamości cyfrowej z innymi w celu bezpiecznej i sprawnej wymiany aktywów oraz zawierania cyfrowych umów.

Przełomowe technologie – możliwość zrewolucjonizowania biznesu przez rozwój biologii syntetycznej, metod magazynowania energii, technologii kwantowych oraz nanotechnologii.