Dynabook – pod taką marką będą oferowane laptopy dotychczas sprzedawane z logo Toshiba. Rebranding to skutek przejęcia biznesu komputerowego weterana rynku PC przez Sharpa w ub.r. za 36 mln dol.

Dynabook Inc. to spółka powołana po finalizacji transakcji 1 stycznia br., która będzie produkować laptopy oparte na technologii Toshiby (dawna nazwa firmy to Toshiba Client Solutions). Były właściciel zachował w niej blisko 20 proc. udziałów.  

Dynabook będzie korzystał z sieci dystrybucji Sharpa. Zapowiada inwestycje w rozwój biznesu PC na całym świecie. Zachowa dotychczasowe linie laptopów Toshiby – Tecra, Portege, trzecią będzie DynaEdge. Zapowiada koncentrację na sprzęcie dla przedsiębiorstw, jak również na narzędziach do Internetu rzeczy. Ma budować spójny ekosystem z rozwiązaniami Sharpa, takimi jak monitory, systemy Digatal Signage i drukarki.

Nazwa nowej firmy nawiązuje do laptopa Toshiby – Dynabook J-3100 z 1989 r. Japoński koncern jeszcze na początku XXI w. należał do grona liderów globalnego rynku komputerowego, jednak ostatnie lata to czas topniejącej sprzedaży i rosnących problemów. Dekoniunkturę pogłębiły kłopoty korporacji Toshiba, która zmagała się z potężnymi stratami. Dokładał się do nich dział komputerowy (48 mln dol. na minusie w roku 2016). Sprzedaż PC z 18 mln szt. w najlepszych latach spadła do 1,4 mln szt. Pod skrzydłami Sharpa dawny biznes komputerowy Toshiby czeka nowe otwarcie.