Podczas niedawnej konferencji HPE Technology and Solutions Summit w Cannes Carlo Giorgi,  wiceprezes HPE, odpowiedzialny w regionie EMEA za kanał partnerski, tłumaczył, że strategia sprzedaży jego firmy opiera się na trzech warstwach: resellerach IT, IT z wartością dodaną i konsumpcji IT – w tej kolejności. Dlatego HPE musi dbać o to, by tradycyjni partnerzy mieli dostęp do programów, cenników i produktów oraz zapewnioną zdolność do konkurowania na rynku.

Carlo Giorgi przytoczył wyniki badań rynkowych, z których wynika, że połowa budżetów IT będzie do końca roku przeznaczana na cyfrowa transformację i jest to trend, na który odpowiadają druga i trzecia z wymienionych warstw sprzedażowej strategii HPE. Podkreśli jednak, że resellerzy IT wciąż znajdują się w centrum uwagi producenta.
„To wciąż nasz priorytet. Mówimy o ok. 50 proc. naszego biznesu, które nadal będzie dotyczyć tradycyjnego modelu resellerskiego” – stwierdził wiceprezes HPE. Dał przykład sektora małych i średnich przedsiębiorstw jako tego, który niezmiennie wykazuje potrzebę kontaktu z klasycznymi resellerami.