Zaczynamy odczuwać przesyt technologią – wynika z najnowszego raportu GfK Polonia i Clue PR. Dlatego podejście konsumentów do technologii się zmienia. 83 proc. badanych dobrze się czuje, gdy znajduje się w miejscach bez zasięgu, a ponad połowa mogłaby zrezygnować z 2-3 urządzeń, ponieważ rzadko ich używa. Wkraczamy w czas technologicznej odnowy? 

32 proc. badanych deklaruje, że ma o wiele za dużo aplikacji w swoim smartfonie, a 33 proc. celowo wyłącza transmisję danych od czasu do czasu, aby znaleźć się poza siecią. 57 proc. z kolei deklaruje, że ich zdaniem Internet i nowe technologie negatywnie wpływają na jakość kontaktów międzyludzkich, a 53 proc. ma poczucie, że nowe technologie za bardzo ingerują w życie człowieka. Tyle samo uważa, że są dla niego niebezpieczne. Chociaż często z własnej woli konsumenci są zanurzeni w świecie cyfrowym, to wyraźnie zaczynają odczuwać zmęczenie.

Jak to wpływa na  zachowanie i decyzje zakupowe konsumentów? 

75 proc. badanych nie wymienia sprzętów na nowe od razu, gdy uzna je za przestarzałe czy niezgodne z trendami. Prawie połowa – 46 proc. badanych – uważa, że nowe sprzęty szybciej się psują. 36 proc. respondentów ceni sobie urządzenia, których używa już kilka lat, ponieważ są skonfigurowane zgodnie z ich potrzebami i bardziej „swojskie”. Dlatego 42 proc. stara się naprawić sprzęty, a nie wymieniać. Ma to związek z personalnym podchodzeniem do technologii, 23 proc. lubi nadać używanym urządzeniom osobisty charakter, poprzez naklejki, czy nienaprawianie zbitego ekranu, aby przestały być jedynie lśniącymi gadżetami.