Według Evera sprzedaż zasilaczy awaryjnych rośnie i wszystko wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości ten trend zostanie podtrzymany. Firma przytacza dane Frost & Sullivan, który wartość europejskiego rynku UPS ocenia na 1,98 mld dol., a w 2015 roku – na 2,3 mld dol.
 
– Zauważamy odwrót klientów od urządzeń o mocy 350- 700 VA. Natomiast spadki w tym segmencie rekompensuje sprzedaż systemów przeznaczonych do obsługi urządzeń zasilanych z trójfazowej sieci energetycznej. Dość stabilna jest sytuacja na rynku urządzeń o mocach 1 kVA  do 5 kVA – wyjaśnia Mariusz Piątkiewicz, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu Evera. Zapewnia, że w 2012 r. przychody producenta wzrosły o 10 proc.

Według Frost & Sullivan popyt na systemy zasilania gwarantowanego będzie w najbliższym czasie w przemyśle, służbie zdrowia, instytucjach finansowych, jednostkach administracji publicznej, a przede wszystkim w centrach przetwarzania danych – Obecnie około 40 procent przychodów ze sprzedaży UPS-ów generuje sprzedaż dla Data Center – mówi Gautham Gnanajothi z Frost & Sullivan.

Szczególnie ważnym elementem będzie energooszczędność systemów. Jedną z nowinek jest praca hybrydowa w szerokim zakresie napięć (od 70 do 280 V), co pozwala na wydłużenie pracy autonomicznej.
 
–  Energooszczędność to istotny trend, aczkolwiek klienci coraz częściej zgłaszają zapotrzebowanie na rozwiązania ułatwiające obsługę urządzeń. W tym celu wprowadziliśmy w systemach Powerline Green możliwość wymiany baterii – mówi Mariusz Piątkiewicz. Menedżer twierdzi, że można jej dokonać w 5 minut.

Według przedstawiciela Evera zasilacze awaryjne coraz częściej zabezpieczają centra sterowania, klimatyzację, rolety, bramy garażowe, kotły na paliwo stałe, stąd popyt na urządzenia przeznaczone do tych celów. Mariusz Piątkiewicz poinformował, że sprzedaż UPS-ów do ochrony układów solarnych, kotłów na paliwo stałe i kominków z płaszczem wodnym w ub. roku wzrosła o kilkanaście procent.

Zdaniem Evera 2013 rok nie przyniesie rewolucyjnych zmian na rynku UPS-ów, zaś ubiegłoroczne trendy będą kontynuowane w najbliższych miesiącach. Rozwój centrów danych ma sprzyjać sprzedaży zaawansowanych systemów online. To dobra wiadomość również dla kanału sprzedaży – uważa producent. Mariusz Piątkiewicz spodziewa się, że w pierwszych miesiącach br. sprzedaż może wyhamować, ale druga połowa roku powinna przynieść ożywienie.