Według sondażu przeprowadzonego przez Infas dla Trusted Shops 31 proc. ankietowanych internautów z Polski kupuje przynajmniej raz w tygodniu, jednak klienci nie są skłonni do dużych wydatków. Średnio rocznie na zakupy w Internecie Polacy wydają ponad 400 euro, a przeciętna wartość koszyka nie przekracza 200 zł.

Dla porównania europejska średnia rocznych wydatków w sieci to 1072 euro na 1 klienta. Pod względem częstotliwości zakupów jesteśmy jednak na 3. miejscu w Europie, po Wielkiej Brytanii (40 proc. internautów kupuje co najmniej raz w tygodniu) i Niemczech (35 proc.). W Wielkiej Brytanii, która jest liderem europejskiego rynku e-commerce, sprzedaż internetowa jest 13 razy większa niż w Polsce.

Według Trusted Shops prognozy dla naszego rynku są obiecujące, gdyż polski sektor e-commerce wyróżnia się największą dynamiką wzrostu w całej Unii Europejskiej.

– Jak pokazują badania, tendencje zakupowe Polaków coraz bardziej przypominają te, które obserwujemy na dojrzałych rynkach zakupów internetowych. Jest to w dużym stopniu zasługa polskich sklepów internetowych, które stopniowo zaczynają inwestować w politykę prokonsumencką oraz podejmują inicjatywy mające na celu budowanie zaufania do zakupów w sieci. Dla kupujących w internecie coraz większe znaczenie ma bowiem bezpieczeństwo zakupów – twierdzi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops.